هجده هزار میلیارد تومان دارایی ایران

© Depositphotos.com / Maxxyustasنفت
نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: مشکل نخست ایران، فروش نفت نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، بنا بر آمار سال 1395 (2017) فقط دارایی غیرمنقول در اختیار دولت و یا نهاد‌های در اختیار او، مبلغ 18هزار میلیارد تومان است.

شاکری کارشناس اقتصادی با بیان اینکه فروش نفت بیشتر در دوره‌های گذشته نه‌تنها مشکلات را پوشش نداده بلکه بیشتر هم کرده است، گفت:«دهشتناک‌ترین آن مربوط به برنامه عمرانی پنجم تجدیدنظریافته از سال‌های 1353 تا 1356 است که بیشترین درآمد نفتی تاریخ ایران را داشتیم، اما میانگین سالانه رشد پایه پولی در آن زمان، 40 درصد بوده است.مشکل نخست کشورمان، فروش نفت نیست.

اعلام میزان صادرات نفت ایران به چین  - اسپوتنیک ایران
اعلام میزان صادرات نفت ایران به چین

دولت باید فضای عمومی کسب‌وکار را با تصمیم‌های به موقع، ثابت نگه دارد تا افراد بتوانند تصمیم بگیرند و این موضوع از صرف دادن مجوزها، مهم‌تر است.یکی از علت‌هایی که سیاست‌گذار به‌روی اشتباهاتش پافشاری می‌کند این است که از اعتراف به اشتباهش می‌ترسد.

باید موضوعات اجرایی سیاست‌های کلی را به وقایع سنجش‌پذیر، زمان‌دار و دارای هدف تبدیل کنیم.

ساختار تصمیم‌سازی درگیر مسائل جزئی شده و نکات مهم ملی را فراموش کرده است. می‌توانیم بدون تغییر در شرایط حقوقی تحریمی فعلی، نه‌تنها بقا پیدا کنیم بلکه وارد دوره طولانی‌مدت از رشد پایدار شویم.

هیچ کشوری در منطقه ما وجود ندارد که 95 درصد کالا‌های مصرفی را خودش تولید کند و شبکه پرداختی به‌بزرگی شبکه پرداخت کشورمان داشته و به‌تنهایی بازیگر جغرافیای منطقه در حوزه انرژی باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала