نقش ترکیه در تشکیل گروه تروریستی «جبهه النصره»

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه
سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان اسیر در سوریه نقش ترکیه در تشکیل «النصره» را فاش ساختند.

به گزارش اسپوتنیک، شبه‌نظامیانی که در حومه «حلب» سوریه توسط نظامیان سوری اسیر شدند از نقش ترکیه در تشکیل گروه تروریستی «جبهه النصره» تعریف کردند.

در جریان نبردها بین ارتش سوریه و دسته‌های شبه نظامیان در حومه «حلب» 2 تروریست اسیر نظامیان سوریه شدند. هر دوی آنها شهروندان سوریه هستند. به گفته شبه‌نظامیان ابتدا در شهر گروه «ارتش سوریه آزاد» تشکیل شد که اپوزیسیون لائیک بود. سپس با ظاهر شدن دسته های «جبهه النصره» درگیری بین مخالفان لائیک و رادیکال آغاز شد.

اردوغان: 400 هزار پناهجوی سوری روانه مرزهای ترکیه شده اند - اسپوتنیک ایران
اردوغان: 400 هزار پناهجوی سوری روانۀ مرزهای ترکیه شده اند

یکی از شبه نظامیان اسیر گفت که تصمیم گرفت همراه خانواده‌اش به ترکیه فرار کند. اما پلیس ترکیه او را بازداشت کرد و او را مجبور کرد در صفوف « النصره» بجنگد. «به من گفتند اگر همکاری نکنم، اعضای خانواده‌ام را بازداشت یا خواهند کشت. دستمزد من 100 دلار بود». اعضای خانواده او را به اردوگاه پناهندگان به عنوان گروگان نگه داشته‌اند.

النجیم یکی از شبه‌نظامیان اسیر در ادامه گفت که تمام نیازهای سازمان تروریستی از ترکیه و عربستان سعودی تأمین می‌شود.

به گفته حسین عبدالعزیز، شبه‌نظامی دیگر اسیر، پاکستانی ها و افغان ها در صفوف سازمان تروریستی «النصره» می جنگند.

سپتامبر سال 2018، روسیه و ترکیه در سوچی در باره ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» به توافق رسیدند که در آنجا بیش از 10 تشکیلات گوناگون وجود دارد. مهمترین آنها گروه طرفدار ترکیه‌ای «جبهه آزادی ملی»  و « جبهه النصره» است که 30 هزار شبه‌نظامی در صفوف آن‌ها می‌جنگند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала