تخلیه دانشجویان ایرانی از ووهان چین

© AP Photo / Dake Kang ووهان چین
 ووهان چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار است دانشجویان ایرانی ساکن ووهان با پرواز ویژه به همراه تیم پزشکی به کشور بازگردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، یک فروند هواپیما جهت بازگرداندن دانشجویان ایرانی ساکن شهر ووهان چین به همراه تیم پزشکی، روز 4 فوریه تهران را به مقصد ووهان ترک کرد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:«تعدادی از پزشکان عفونی و تیم عملیات ویژه اورژانس در این پرواز حضور دارند.قرار است فردا دانشجویان ایرانی ساکن ووهان با این پرواز به کشور بازگردند. 70 دانشجوی ایرانی در ووهان چین حضور دارند که پس از بازگشت به کشور به مدت 14 روز در قرنطینه خواهند بود.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفته بود که هیچ یک از دانشجویان ایرانی در شهر ووهان چین به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند.

تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور بطور مستمر مسافران را چک می کنند.

самолет иран  - اسپوتنیک ایران
تعلیق پروازهای مستقیم ایران به چین

تا نیمه شب 4 فوریه، بیش از 20000 مورد ابتلا به این ویروس در بیش از 12 کشور جهان مورد تأیید قرار گرفته است. اکثر آنها در چین هستند. دست کم 425 مرگ در چین و یک مرگ در فیلیپین به ثبت رسیده است. در رابطه با 11 مورد ابتلا  در آمریکا، 6 نفر در کالیفرنیا و یک نفر در واشنگتن و یک نفر در آریزونا و 2 نفر در ایلینویز و یک نفر در ماساچوست مبتلا به این ویروس هستند.

افزون بر آن به گزارش تلویزیون دولتی چین 2345 نفر دیگر نیز به کرونا مبتلا شده و شمار مبتلایان در هوبی به 13522 نفر افزایش یافته است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی قطر، ایرکانادا، ایرفرانس، ایرسئول، امریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، لوفتانزا، ترکیش ایرلاین و ایرلاین اتحاد، سفرهای خود به مقصد چین به حال تعویق در آورده‌اند.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала