فلسطین: بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص "معامله قرن" نشان از شکست ترامپ دارد

© Depositphotos.com / Ivgaفلسطین: بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص "معامله قرن" نشان از شکست ترامپ دارد
فلسطین: بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص معامله قرن نشان از شکست ترامپ دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکنش اتحادیه اروپا نسبت به معامله قرن، حاکی از شکست افکار ترامپ دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه فلسطین، ریاض المالکی اعلام نمود که از بیانیه اتحادیه اروپا درباره "معامله قرن" استقبال می کند و آن را یک شکست برای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می داند. 

طرح معامله قرن در تاریخ 6 فوریه به سازمان ملل ارائه می شود  - اسپوتنیک ایران
طرح معامله قرن در تاریخ 6 فوریه به سازمان ملل ارائه می شود

پیش از این  ژوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفته بود که ابتکار عمل برای حل و فصل اختلافات در خصوص مسئله فلسطین و اسرائیل، پارامترهای مورد توافق جامعه بین المللی را برآورده نمی کند، و هشدار داد که الحاق سرزمین های اشغالی در کرانه باختری رود اردن "بی جواب نخواهد ماند. 

این آژانس به نقل از وزیر امور خارجه فلسطین گفته است: "بیانیه اتحادیه اروپا نشان دهنده، شکستی جدید برای دولت ترامپ و دیپلماسی ایالات متحده است كه مبتنی بر انكار حقوق بین الملل و حق مردم فلسطین برای ایجاد كشور مستقل در مرزهای خود بر اساس توافق 4 ژوئن 1967 با پایتخت در اورشلیم است."

المالکی افزود: "ما با اتحادیه اروپا در تلاش هستیم تا با تشکیل کشور مستقل، فلسطین را به عنوان بهترین راه برای نجات روند صلح و راه حل دو کشور به رسمیت بشناسیم."

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا شامگااه سه‌شنبه گذشته از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن"، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل رونمایی کرد که واکنش‌های جهانی زیادی داشته است. همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به‌دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала