ایران علاقمند است اختلافات با عربستان سعودی و امارات را حل کند

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران علاقمند است اختلافات با عربستان سعودی و امارات را حل کند
ایران علاقمند است اختلافات با عربستان سعودی و امارات را حل کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد، اظهار داشت: ایران به حل و فصل سریع همه اختلافات با عربستان سعودی و امارات علاقه مند است و از تلاش های عراق برای حل و فصل مناقشات در منطقه استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد، اظهار داشت: ایران به حل و فصل سریع همه اختلافات با عربستان سعودی و امارات علاقه مند است و از تلاش های عراق برای حل و فصل مناقشات در منطقه استقبال می کند.

وی با استقبال از نقش «کمک‌کننده» عراق برای حل مسائل میان ایران و عربستان سعودی و دیگر امور منطقه گفت که دولت عراق «نقش سازنده» در منطقه دارد. مسجدی تأکید کرد که ایران تمایل زیادی برای حل اختلافات با امارات و عربستان سعودی در نزدیک‌ترین زمان ممکن را دارد و از هرگونه تلاشی از جانب عراق یا هر کشور دیگری برای حل این مشکلات حمایت می‌کند.

چهارشنبه 2 بهمن فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی گفته بود این کشور آماده مذاکره با ایران است، اما این گفت‌وگوها بیش از همه به سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی بستگی دارد. به گفته بن‌فرحان جمهوری اسلامی باید بپذیرد که «بیش از این نمی‌تواند خواسته‌های خود در منطقه را از طریق خشونت‌ورزی دنبال کند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала