گزارش و تحلیل

هواپیمای ایرانی به چین فرستاده می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هواپیمای ایرانی به چین فرستاده می شود
هواپیمای ایرانی به چین فرستاده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: بزودی هواپیمایی برای بازگرداندن شهروندان ایران به چین اعزام می شود.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره شیوع ویروس کرونا و وضعیت ایرانیانی که کماکان در ووهان هستند به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

پیش از هر چیز از عملکرد مسئولانه ی دولت چین در قبال این بیماری خطرناک تشکر می‌ کنم. ما مطمئنیم که دولت و ملت چین از این بحران عبور خواهند کرد. برخورد آمریکا درباره ی این بحران بسیار غیر مسئولانه و نابخردانه بوده چرا که سازمان بهداشت جهانی این وضعیت را بحرانی اعلام کرده و عمل آمریکایی ها در این شرایط را می توان صرفا فرصت طلبی و سود جویی اقتصادی از این وضعیت دانست.

самолет иран  - اسپوتنیک ایران
تعلیق پروازهای مستقیم ایران به چین

وی در ادامه افزود:

وزارت امور خارجه هم از 20 روز پیش که این خبر اعلام شد در حالت آماده باش است و تمام سفارت ها و سر کنسولگری های ما در گوانجو، شانگهای و هنگ کنگ هوشیار بودند و مکاتبات لازم را با شهروندان ایرانی در ووهان انجام شد. ووهان در شدید ترین قرنطینه ی بهداشتی قرار دارد البته تا کنون اتباع ما مبتلا نشدند و در وضعیت خوبی از نظر سلامتی قرار دارند، نیاز های آنها هم بررسی شده و اقلام مورد نیاز هم به دست آنها رسیده. وزارت راه متولی شده تا با هماهنگی وزارت بهداشت و کشور چین هواپیمایی به ووهان فرستاده شود شرایط فعلی در چین بسیار خاص است و ما هم آنها را درک میکنیم ما تمام توان خود را برای کمک به این شهروندان عزیز به کار گرفتیم.

مقاومت ایرانی های ساکن چین در برابر ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مقاومت ایرانی های ساکن چین در برابر ویروس کرونا

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره ی شرایط اتباع ایرانی در ووهان و بازگشت آنها اظهار داشت:

دولت و ملت چین علاوه بر معضل بهداشتی که اکنون با آن مواجه هستند تحت فشار افکار عمومی هم هستند، چین در تلاش است تا به کشور هایی که اتباع آنها در ووهان یا دیگر شهر های چین است کمک کنند البته که یکسری مقررات و استاندارد هایی هم باید رعایت شود که در حال انجام است. ما هم از نزدیک با چین در تماسیم، چه با سفیر این کشور در تهران که بسیار فعال هستند و چه با مقامات وزارت خارجه و وزارت بهداشت چین از طریق نمایندگیهایمان در چین.

امیدواریم هر چه زودتر کار های اداری حل شود و اتباع ما هر چه زودتر بتوانند خارج شوند. اتباع ما در ووهان حدود 70 نفر اعم از دانشجویان و برخی از تجار هستند، کل دولت ما برای این موضوع بسیج شده تا هم برای مردم داخل کشور مشکلی ایجاد نشود و هم هموطنان ما که در چین هستند و تا کنون مراقبت خوبی از آنها صورت گرفته بتوانند به سرعت بازگردند.

من از نزدیک شاهد پشتکار، همت و مدیریت چینی در مقاطع مختلف بودم، کشور چین قطعا این بحران را پشت سر خواهد گذاشت و ما هم هر کمکی بتوانیم را دریغ نخواهیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала