معامله ی قرن آینده ی کشور های عربی را تغییر می دهد

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranمعامله ی قرن آینده ی کشور های عربی را تغییر می دهد
معامله ی قرن آینده ی کشور های عربی را تغییر می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران: معامله قرن یکی از ننگین ترین پیشنهادات آمریکایی ها با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین است که  طراحی شده و باعث فراموشی آرمان های اسلام است .

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با طرح معامله ی قرن آمریکا به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

معامله قرن یکی از ننگین ترین پیشنهادات آمریکایی ها با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین است که  طراحی شده و باعث فراموشی آرمان های اسلام است ما همانطور که پیش تر گفتیم تا آزادی قدس شریف در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود، ما امیدواریم با اتفاقات رخ داده کشور های مسلمان هم بتوانند دوست و دشمن را به بهترین شکل تشخیص دهند.

افشای جزئیات کامل معامله قرن آمریکا - اسپوتنیک ایران
افشای جزئیات کامل معامله قرن آمریکا

وی در ادامه افزود:

تنها راهکار صلح در سوریه روند آستانه است که ایران، ترکیه و روسیه برای آن تلاش بسیار کردند کماکان معتقیدم این روند دستاوردی برای سه کشور و موفقیتی برای تمام کشور های منطقه است. همچنین ارتش سوریه حق دارد در کشور خود، در مناطقی که اشغال شده یا مناطقی که لانه ی تروریست ها است دست به عملیات بزند و طبیعی است کشور های دیگر هم باید در این روند به خواست دولت و ملت سوریه احترام بگذارند. برخی کشور ها هم نگرانی هایی دارند که در قالب های مختلف مانند آستانه آنرا مطرح میکنند و بررسی می شود.

واکنش اتحادیه کشورهای عرب به معامله قرن   - اسپوتنیک ایران
واکنش اتحادیه کشورهای عرب به "معامله قرن"

وی در پایان درباره ی مواضع برخی کشور های عربی پیرامون مسائل منطقه بیان کرد:

ما خارج از کم خردی برخی مقامات کماکان بر موضع خود استوار هستیم. تنها راه خروج منطقه از بحران های موجود و تنش ها اتحاد کشور های منطقه است. قدس و فلسطین اولین مسئله ی کشور های اسلامی و عربی است و اتحاد بر سر موضوع فلسطین برای این کشور ها بسیار ارزشمند خواهد بود و باید سو تفاهمات و اختلافات برای این مسئله کنار گذاشته شود، دنیای اسلام و جهان عرب دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت.

ما به کشور های اسلامی و امت اسلامی هشدار میدهیم که این توطئه ی بزرگی است که تحت عنوان معامله ی قرن صورت میگیرد و در صورت عملی شدن ذلتی برای تمام اعراب و مسلمین است. این کشور ها باید  آگاه باشند ایران خیر خواه کشور های منطقه است و دوست آنها است. ایران همواره خواستار اتحاد جهان اسلام بوده و هست و تنها موجودیت مانع در آن رژیم صهیونیستی است و امیدواریم معدود کشور هایی که به این آگاهی نرسیده اند زودتر بیدار شوند. قدس و فلسطین هم مسئله ی اعراب و هم مسلمین است انتظار میرفت که کشور های اسلامی هوشیار تر عمل کنند، ما هشدار های لازم را در مناسبت های مختلف به آنها دادیم و اکنون هم این هشدار را به آنها میدهیم که در صورت تحقق این معامله سرنوشت کشور های عربی و اسلامی تغییر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала