روحانی: ایران آماده همکاری با اتحادیه اروپا برای حل و فصل مسائل است

© Sputnik / Alexei Nikolskiyروحانی: ایران آماده همکاری با اتحادیه اروپا برای حل و فصل مسائل است
روحانی: ایران آماده همکاری با اتحادیه اروپا برای حل و فصل مسائل است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران معتقد است که در صورت بازگشت طرف مقابل به تعهداتش، ایران نیز به تعهدات خود در برجام باز می گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رییس جمهوری ایران در دیدار «جوسپ بورل» هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده تعامل و همکاری با اتحادیه اروپا برای حل و فصل مسایل بوده و هر زمان طرف مقابل به طور کامل به تعهداتش عمل کند، ایران نیز به تعهدات خود بازخواهد گشت. 

اننقاد نماینده روسیه در وین از مخالفت آمریکا با برجام  - اسپوتنیک ایران
مسکو مخالف انعقاد یک توافقنامه هسته ای جدید با ایران به جای برجام است

روحانی اظهار امیدواری کرد تا با تلاش‌های مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا شاهد گسترش مناسبات فی‌مابین باشیم. متأسفانه خروج یکجانبه آمریکا از این توافق موانع و مشکلات فراوانی را برای دیگر طرف‌ها در مسیر اجرای کامل آن ایجاد کرد. ایران همچنان نسبت به نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پایبند بوده و روند نظارت‌ها آنچنان که تا امروز انجام شده، ادامه خواهد داشت، مگر اینکه با شرایط جدیدی مواجه شویم.

رئیس جمهور ایران در پایان در خصوص سیاست غلط آمریکا اظهار داشت: آنها تاکنون اشتباهات راهبردی زیادی نسبت به کشورهای منطقه از جمله ایران، عراق، لبنان، یمن، سوریه و افغانستان داشته‌اند.

گفتنی است، در طی سال گذشته، تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала