اردوغان: پاسخ ترکیه به حملات سوریه ادامه خواهد داشت

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان
 اردوغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده‌های اف-16 ترکیه به مواضع ارتش سوریه ضرباتی وارد آوردند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که جنگنده‌های «اف -16» ترکیه به وارد آودرن ضربات به مواضع ارتش سوریه در ادلب ادامه می‌دهند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: پاسخ ما به حملات ارتش سوریه به نیروهای آنکارا در ادلب چند برابر بود و ما به هرگونه حمله‌ای در آینده پاسخ خواهیم داد».

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده بود که چهار سرباز ترکیه‌ای در حمله نیروهای دولت سوریه در ادلب، کشته شدند.

کشته شدن 4 نیروی ارتش ترکیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
کشته شدن چهار نیروی ارتش ترکیه در سوریه

اردوغان گفت:« پاسخ حمله نظامیان سوریه به نیروهای کشورمان در ادلب را چند برابر داده‌ایم. واکنش ما ادامه خواهد داشت. طبق اطلاعات اولیه، ارتش ما در پاسخ به حمله نیروهای نظام سوریه به نیروهای ما در شمال سوریه حدود حدود 30 تا 35 سرباز سوری را خنثی (کشته و بازداشت) کرد.

چهل و شش موضع نیروهای سوریه را با 122 راکت توپخانه و 100 راکت خمپاره هدف قرار دادیم. حدود 40 موضع نیروهای سوریه شناسایی شده و پی در پی هدف حمله نیروهای ترکیه قرار می‌گیرند. مخاطب ما، نه روسیه، بلکه نظام بشار اسد است. بنابراین ممانعتی صورت نگیرد. ما شهید داده‌ایم. از این رو نمی‌توانیم نسبت به این حوادث بی‌تفاوت باشیم و به حساب عاملان خواهیم رسید.

یگان توپخانه‌ای و جنگنده‌های «اف ـ 16» ترکیه همچنان در حال پاسخ به حمله به نیروهای‌مان در ادلب هستند. با این حملات مقابله به مثل کردیم و ما همچنین مصمم هستیم که عملیات خود را برای تأمین امنیت کشور، مردم و برادران خود در ادلب ادامه دهیم.

کسانی که نسبت به عزم و اراده ما تردید دارند به زودی متوجه خواهند شد که دچار اشتباه شده‌اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала