ساخت داروی ترکیبی برای درمان کرونا ویروس

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN ویروس کرونا
 ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیبی از داروها برای درمان ایدز و گریپ در درمان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا موثر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «South China Morning Post»، ترکیبی از داروها برای درمان ایدز و گریپ در درمان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا nCoV -2019 در تایلند موثر واقع شده است.

در بیمارستان «راچاویتی» در بانکوک توانستند بیمار چینی 71 ساله را که مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا - ذات‌الریه شده بود، با استفاده از داروهای ضد گریپ «اوسلتامیویر» که برای درمان سندروم  MERS خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد و داروی «لوپیناویر/ریتوناویر» که برای درمان ایدز مصرف می‌شود، معالجه کنند. پس از 48 ساعت تست آزمایشگاهی نشان داد که کروناویروس «عقب‌نشینی کرده است».

کمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا   - اسپوتنیک ایران
کمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا

هم اکنون سازمان بهداشت و بهداری تایلند منتظر نتایج مکمل تحقیقات است تا داده های دریافتی را مورد تأیید قرار بدهد. رویهمرفته 19 مورد ابتلا به ویروس کرونا در تایلند به ثبت رسیده است. تعداد کل بیمارانی که معالجه شده‌اند به 8 نفر رسیده است. 382 نفر دیگر به ظن ابتلا به کرونا ویروس تحت نظر قرار دارند.

مقامات چین 31 ماه دسامبر سال 2019، سازمان جهانی بهداشت را از شیوع نوع ناشناخته کروناویروس در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی  کشور مطلع کردند. تا کنون 304 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در چین جان سپردند و حدود 14400 نفر به آن مبتلا شده‌اند.  حدود 100 نفر دیگر تقریبا در 20 کشور جهان خارج از چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی ((WHO وضعیت موجود در ارتباط با این اپیدمی را به عنوان وضعیت اضطراری جهانی عنوان کرد که براساس داده های اخیر دارای اهمیت بین المللی شناخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала