اخراج اتباع خارجی مبتلا به ویروس کرونا از روسیه

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اخراج اتباع خارجی مبتلا به ویروس کرنا از روسیه
اخراج اتباع خارجی مبتلا به ویروس کرنا از روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر روسیه دستور داد که اتباع خارجی مبتلا به ویروس کرونا از این کشور دیپورت شوند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد: روسیه دارو و ابزار محافظتی لازم در برابر ویروس کرونا را در اختیار دارد و وضعیت تحت کنترل است و روسیه به چین کمک های بشردوستانه ارسال می کند.

نخستین مرگ ناشی ازکرونا ویروس در خارج از چین به ثبت رسید - اسپوتنیک ایران
نخستین مرگ ناشی از کرونا ویروس در خارج از چین به ثبت رسید

میشوستین گفت: همه اقدامات لازم صورت گرفته و ستاد عملیاتی در حال فعالیت و وضعیت تحت کنترل است. چندی پیش طرح ملی مقابله با ورود و شیوع ویروس کرونا در روسیه، به امضا رسید.

وی افزود: روسیه همه داروها و تجهیزات لازم برای محافظت در برابر این ویروس را در اختیار دارد.

در اول فوریه نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به نیروی هوا فضای این کشور دستور داد که شهروندان این کشور را به دلیل شیوه ویروس کرونا از چین خارج کنند.

مقامات چین 31 ماه دسامبر سال 2019، سازمان جهانی بهداشت را از شیوع نوع ناشناخته کروناویروس در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی  کشور مطلع کردند. تا کنون 304 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در چین جان سپردند و حدود 14400 نفر به آن مبتلا شده‌اند.  حدود 100 نفر دیگر تقریبا در 20 کشور جهان خارج از چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی وضعیت موجود در ارتباط با این اپیدمی را به عنوان وضعیت اضطراری جهانی عنوان کرد که براساس داده های اخیر دارای اهمیت بین المللی شناخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала