پیش بینی برف و کولاک در ایران

© AP Photo / Ebrahim Norooziپیش بینی برف و کولاک در ایران
پیش بینی برف و کولاک در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران نسبت به متلاطم شدن خلیج فارس و دریای عمان و وقوع موج‌های 3 متری در این مناطق هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های پیش بینی سازمان هواشناسی امروز، 13 بهمن فعالیت سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر، شمال‌شرق و بخش‌هایی از شرق و جنوب‌شرق ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در نیمه شرقی و برخی مناطق مرکز و تهران وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته نیز دما در نیمه شمال کشور افزایش می‌یابد. روز پنجشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و برخی مناطق آذربایجان غربی و کردستان بارش پراکنده روی می‌دهد.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فردا در بخش‌هایی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است. از اواخر وقت فردا تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش دما و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش ارتفاع موج دریا طی امروز تا اواسط روز سه‌شنبه 15 بهمن خبر داده است. در این اطلاعیه به مواج شدن دریا با حداکثر ارتفاع موج 1.5 تا 3 متری در  مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اشاره شده است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده از تردد شناورهای کوچک و تفریحی اجتناب شود، ضمن این‌که عملیات پشتیبانی سکوهای نفتی با اتخاذ تمهیدات لازم انجام شود و فعالیت شیلاتی تا حد امکان محدود شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала