فرمان تازه مهاجرتی ترامپ جنجال به پا کرد

© Sputnik / Ilya Pitalyev /  مراجعه به بانک تصاویر فرمان تازه مهاجرتی ترامپ جنجال به پا کرد
فرمان تازه مهاجرتی ترامپ جنجال به پا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای آفریقایی و آسیایی که هدف تازه‌ ترین اقدام ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ قرار گرفتند، از آمریکا به دلیل این اقدام انتقاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، دولت دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا، در ادامه سیاست‌ های ضد مهاجرتی و بیگانه‌ هراسی خود، نام نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا را به لیست قانون منع مهاجرتی افزود.

افزودن نام نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا به لیست قانون منع مهاجرتی مدنظر دولت آمریکا، واکنش منفی این کشورها را به دنبال داشته است.

طبق گزارش الجزیره، این فرمان ضد مهاجرتی ترامپ که قرار است از تاریخ ۲۱ فوریه (دوم اسفند ماه) اجرا شود، با واکنش کشورها مواجه شده است.

عثمان صالح محمد وزیر خارجه اریتره از این اقدام آمریکا به شدت انتقاد کرد. به گفته او، دولت اریتره این ممنوعیت اعمالی آمریکا را اقدامی سیاسی و برهم زننده روابط بین دو کشور می‌داند.

وزیر خارجه اریتره در گفت‌‍و‌گو با رویترز همچنین گفت: ما این اقدام را غیرقابل قبول می‌ دانیم اما سفیر ایالات متحده را اریتره اخراج نخواهیم کرد.

وزارت خارجه قرقیزستان هم در انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن نام این کشور آسیای مرکزی تاکید کرد، این اقدام دولت ترامپ  بر روابط دو کشور آسیب می‌زند.

دولت نیجریه هم از تشکیل یک کمیته برای بررسی این اقدام ضد مهاجرتی آمریکایی‌ خبر داد. ریاست جمهوری این کشور در یک بیانیه به این موضوع واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه تصریح کرد: نیجریه به حفظ روابط سازنده با ایالات متحده و دیگر متحدان بین‌المللی به ویژه در موضوعات مرتبط با امنیت جهانی متعهد باقی می‌ ماند.

دولت تانزانیا در واکنش به این اقدام آمریکایی‌ها، اعلام کرد، واشنگتن هنوز به دولت تانزانیا درباره قانون منع مهاجرتی رسما اطلاع رسانی نکرده است.

امانوئل بوهوهلا سخنگوی وزارت خارجه تانزانیا گفت: ما هنوز اطلاعیه رسمی و تماس دیپلماتیک رسمی از سوی دولت ایالات متحده دریافت نکردیم؛ روشی که در ارتباط بین کشورها، روشی رسمی است.

پیش از این ، آمریکا در سال ۲۰۱۷ بعد از روی کار آمدن ترامپ، ورود اتباع هفت کشور شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی، کره شمالی، ونزوئلا و یمن را ممنوع کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала