سفیر چین در تهران: محدودیت‌ های غیرضروری بر مسافران چینی اعمال نگردد

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / MEGHDAD MADADI / چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران
چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر چین با قابل درک خواندن نگرانی ایران از مقامات ایران درخواست کرد با توجه به توصیه‌ های سازمان جهانی بهداشت محدودیتهای بیش از حد نیاز علیه مسافران چینی اعمال نشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران، یروس کرونا را یک چالش جهانی نامید که مبارزه با آن نیازمند همکاری جامعه بین‌الملل است.

انتقاد یک نماینده از ورود پروازهای چینی به ایران  - اسپوتنیک ایران
انتقاد یک نماینده از ورود پروازهای چینی به ایران

به‌گفته سفیر چین دولت پکن اقداماتی جدی، سریع و علمی را برای مقابله با این ویروس در دستور کار قرار داده و رئیس جمهور چین با نظارت مستقیم سیستم کنترل و پیشگیری ویروس را در تمام چین به اجرا درآورده است.

وی با بیان اینکه چین قدرت اقتصادی و تجارب لازم برای مبارزه با این ویروس را داراست به همکاری چین با دولت ایران و دیدار با مقامات ایرانی ازجمله وزیر بهداشت کشورمان اشاره کرد.

سفیر چین با توجه به اظهارات مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و حمایت از اقدامات بی‌سابقه چین گفت که درحال حاضر جریان مبارزه با ویروس کرونا در مراحل کلیدی است و در عین حال پیشرفت‌هایی در مبارزه با این ویروس حاصل شده است.

چانگ هوا تأکید کرد که اقدامات پکن از دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح بین‌الملل نیز فراتر رفته که در نهایت به نتیجه مثبت منتهی خواهد شد.

وی با ابراز اینکه که حتی سازمان جهانی بهداشت نیز محدودیتی برای سفر و یا تجارت به چین و اتخاذ تصمیمات بیش از حد را توصیه نکرده، از ایران خواست تا توصیه‌های این سازمان را در نظر بگیرند و اقدامات بیش از حد نیاز را در قبال مسافران چینی اتخاذ ننمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала