بستری شدن نخستین فرد با علائم مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان

© Fotolia / jarun011بستری شدن نخستین فرد با علائم مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان
بستری شدن نخستین فرد با علائم مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک فرد با علائم مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صداوسیمای ایران، آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بستری شدن فردی با علائم مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان فارابی این شهر خبر داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شب گذشته فردی 29 ساله با علائم مشکوک به بیماری کرونا شامل تب شدید، سرفه و تنگی نفس  به بیمارستان فارابی اصفهان مراجعه کرده و هم اکنون در این بیمارستان تحت مراقبت ویژه قرار دارد.

کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نتیجه آزمایش دو توریست مشکوک به کرونا در ایران منفی بوده

نجیمی اظهار داشت: این فرد بیمار از کارمندان فرودگاه اصفهان است که سابقه  ارتباط با گرشگران چینی را نیز دارد. وی با بیان اینکه آزمایش‌های گرفته شده  از این فرد برای بررسی به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است، افزود: نتیجه این آزمایشات تا 48 ساعت آینده مشخص خواهد شد.

در 31 دسامبر 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала