وزارت خارجه ایران اعلام حمایت از نخست وزیر جدید عراق می کند

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران: تهران آماده است تا از نخست وزیر جدید عراق برای غلبه بر مشکلات حمایت کند

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تهران از انتصاب نخست وزیر جدید عراق استقبال می کند، آماده است تا برای رفع مشکلات پیش روی مقامات عراقی، پشتیبانی کند.

موسوی گفت: ایران آماده است، در شرایط فعلی به ویژه مهم که دولت دوست و برادر و ملت عراق در آن قرار دارد، تمام فرصت ها را برای مسئولان و مردم این کشور فراهم کند تا بر مشکلات خود غلبه کنند و به اهداف والا برسند.

محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق شد - اسپوتنیک ایران
محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق شد

وی خاطرنشان کرد: ایران از انتصاب نخست وزیر جدید استقبال می کند و همچنین بر حمایت خود از تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت عراق تأکید می کند.

محمد علاوی، که روز شنبه به نخست وزیری عراق منصوب شد، در اولین سخنان خود گفت که اجازه نمی دهد کشور برای تسویه حساب سایر کشورها به عرصه ای تبدیل شود. این سخنان علاوی پس از تشدید شدید تنش میان ایران و ایالات متحده، که مستقیماً عراق را تحت تأثیر قرار داده است، بیان شد.

ایالات متحده عملیاتی را برای ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی در تاریخ 3 ژانویه انجام داد. در پاسخ، ایران حملات موشکی به پایگاه های عراقی را آغاز کرد، جایی که سربازان آمریکایی در آن مستقر هستند، 50 آمریکایی دچار آسیب های مغزی شدند. در مقابل پیش بینی انتظار از حملات احتمالی ایالات متحده، ارتش ایران به اشتباه در همان روز یک هواپیمای مسافربری اوکراینی را مورد هدف قرار داد و باعث کشته شدن 176 نفر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала