توقف حرکت قطارها میان روسیه و چین به علت شیوع ویروس کرونا

© AP Photo / Kin Cheungتوقف حرکت قطارها میان روسیه و چین به علت شیوع ویروس کرونا
توقف حرکت قطارها میان روسیه و چین به علت شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از فردا به دلیل شیوع ویروس کرونا، حرکت قطارهای مسافری ميان روسيه و چین متوقف می شود.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از بيانيه راه اهن روسيه، فدراسيون روسیه با توجه به وضعیت شيوع ويروس کرونا از 3 فوریه سال 2020 کلیه حرکت قطارهای مسافری با چین را به حالت تعلیق درآورد. 

هر آنچه باید از کرونا ویروس ها بدانیم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هر آنچه باید از کرونا ویروس ها بدانیم

راه آهن روسیه در بیانیه ای گفت: "... به منظور جلوگیری از نفوذ ویروس کروناي جدید به خاک فدراسیون روسیه، از ساعت 00:00 دقیقه به وقت مسکو در تاریخ 3 فوریه سال 2020 تا اطلاع ثانوی، حرکت قطارهای مسافری در ارتباط با چین به طور موقت متوقف شد."

در نتيجه، ارتباطات راه آهن مسافری بین روسیه و چین کاملاً قطع می شود.

در 31 دسامبر 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، صدها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала