اعتراض کودکان به تبعیض جنسیتی و دستمزد دریافتی نابرابر +ویدئو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاستثمار کودکان سوری برای تولید پوشاک فروشگاه های انگلیس
استثمار کودکان سوری برای تولید پوشاک فروشگاه های انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کودکان انتخاب شده در بررسی معضل اجتماعی تبعیض و تفاوت جنسیتی، به این نابرابری اعتراض داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی در فضای مجازی از مسئولیت‌پذیری کودکانی منتشر می‌شود که هر یک وظیفه‌ای را بر عهده گرفته‌اند و در قبال کار یکسان، دختران و پسران دستمزدی متفاوت دریافت می‌کنند. این کودکان پس از مقایسه دستمزدهایشان با یکدیگر متوجه می‌شوند که دختران حقوق کمتری نسبت به پسران در مقابل کار یکسان دریافت کرده‌اند و نسبت به آن معترض می‌شوند. در این ویدئو هم دختران و هم پسران از این موضوع به شدت ناراحت هستند، به آن اعتراض می‌کنند و عنوان می‌کنند این کار غیرقانونی است، و آن را نمی‌پذیرند و وقتی بزرگ شوند این مسئله را حل خواهند کرد. ویدئو زیر شرحی از این اتفاق است که با واکنش‌های کاربران بسیاری همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Shadi Moazami (@shadi.moazamiii) on

کاربران نیز با تماشای این ویدئو نسبت به نابرابری حقوق این کودکان اعتراض می‌کنند و معتقدند کودکان این زمانه بی‌اندازه باهوش هستند و هرگز این نابرابری‌ها را نخواهند پذیرفت. آنها آرزو می‌کنند که کاش دنیا بر اساس فطرت پاک کودکانه ساخته می‌شد. برخی از کاربران عقیده دارند این حقیقت دنیای واقعی است که در آن زندگی می‌کنیم و بسیار است مواردی که دیده می‌شود حقوق مردان و زنان همکار نابرابر است.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

گروه دیگری از کاربران بر این باورند باید تمام قد از برابری حقوق زنان و مردان و عدم تبعیض جنسیتی در سراسر دنیا حمایت کرد و جنبش‌هایی به این منظور به راه انداخت، ضمن اینکه بسیاری هم‌اکنون در این زمینه فعالیت دارند. کاربران اعتراض برای برابری حقوق زنان و مردان را به منزله مردستیزی نمی‌دانند و معتقدند از حق و حقوق انسانی زنان صحبت می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала