پیشنهاد وزیر خارجه سوئد برای تشکیل اتحادیه منطقه ای در خاورمیانه

© AP Photo / Boris Grdanoskiپیشنهاد وزیر خارجه سوئد برای تشکیل اتحادیه منطقه ای در خاورمیانه
پیشنهاد وزیر خارجه سوئد برای تشکیل اتحادیه منطقه ای در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه سوئد، ایجاد یک تشکیلات منطقه ای در خاورمیانه را راه حلی برای حل و فصل مسائل این منطقه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، آن لینده وزیر امور خارجه سوئد امروز شنبه گفت؛ یک تشکیلات منطقه ای در خاورمیانه می تواند ساز و کاری برای حل و فصل مسائل منطقه ای باشد.

وزیر خارجه سوئد در مصاحبه با "اسپوتنیک" گفت: به عقیده من این مسئله بسیار مهم است که تشکیلات منطقه ای در خاور میانه وجود داشته باشد. برای مثال در خاور میانه سازمان هایی همانند اتحادیه اروپا و یا اتحادیه افریقا وجد ندارد.

وی ادامه داد: ساز و کاری برای اینکه وزرای خارجه کشورهای منطقه بتوانند گرد هم آیند و اوضاع را مورد بررسی قرار دهند، وجود ندارد. این می توانست تنش هایی که دائما در حال افزایش است را کاهش دهد. ایجاد چنین تشکیلاتی می تواند گام مهمی در راستای برقراری روابط قابل اعتماد تری باشد.

سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده نیروهای حشد الشعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان مورد هدف حمله پهپادی ارتش آمریکا قرار گرفتند. ایران در پاسخ به این حمله پایگاه عین الاسد در عراق که نیروهای آمریکا در آن مستقر هستند را مورد حمله قرار داد که در طی آن 50 آمریکایی دچار آسیب مغزی شدند. در همان روز در شرایطی که احتمال حملات آمریکا وجود داشت و ایران در شرایط آماده باش قرار داشت، یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی در منطقه‌ای بین پرند و شهریار (ایران) براثر خطای انسانی و به صورت غیرعمد مورد اثابت پدافند سپاه قرار گرفت و 176 سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала