پرواز دو هواپیمای موشک انداز استراتژیک روسیه بر فراز اقیانوس منجمد شمالی

© Sputnik / Alexei Druzhininپرواز دو هواپیمای موشک انداز استراتژیک روسیه بر فراز اقیانوس منجمد شمالی
پرواز دو هواپیمای موشک انداز استراتژیک روسیه بر فراز اقیانوس منجمد شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو فروند هواپیمای موشک انداز استراتژیک "توپولف 160" نیروی هوایی روسیه بر فراز آبهای بیطرف دریاهای بارنتز و نروژ و همچنین اقیانوس منجمد شمالی پرواز برنامه ریزی شده انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه، هواپیما های"توپولف 160"  در جریان این پرواز بیش از 16 ساعته در آسمان سوختگیری انجام دادند.

در اطلاعیه فرماندهی مشترک پدافند هوایی آمریکای شمالی (NORAD) درباره پرواز هواپیما های موشک انداز  روسیه گفته می شود دو بمب افكن روسیه وارد منطقه شناسايي پدافند هوايي كانادا شده اند ، اما در حریم هوايي بين المللي باقي مانده و وارد حريم هوايي آمريكا يا كانادا نشده اند.

پرواز دو هواپیمای موشک انداز استراتژیک روسیه بر فراز اقیانوس منجمد شمالی - اسپوتنیک ایران
پرواز هواپیمای موشک انداز توپولف 160 در آفریقای جنوبی + ویدئو

ژنرال ترنس جان اوشوگی، فرمانده NORAD گفت: "مخالفان ما به ساختن سیستم های تسلیحاتی دوربرد ادامه می دهند و اقدامات  تهاجمی هر چه بیشتری را برای نزدیک شدن به ایالات متحده و کانادا انجام می دهند. محافظت از ایالات متحده و کانادا و وطن ما در مقابل  حملات، اولویت مسلم NORAD است ". وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که کلیه پروازهای هواپیمای نظامی  روسیه مطابق با قوانین بین المللی استفاده از حریم هوایی انجام می شود.

بمب افکن موشک انداز توپولف 160، بزرگترین هواپیمای مافوق صوت جهان در سال 1980 در اتحاد شوروی ساخته شد و دارای پرقدرت ترین موتورها در جهان است. "توپولف 160" قادر به حمل 40 تن تسلیحات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала