نزدیک شدن ماهواره نظامی بازرس روسیه به ماهواره جاسوسی آمریکا در فضا

© Depositphotos.com / Сookelmaنزدیک شدن ماهواره نظامی بازرس روسیه به ماهواره جاسوسی آمریکا در فضا
نزدیک شدن ماهواره نظامی بازرس روسیه به ماهواره جاسوسی آمریکا در فضا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماهواره نظامی بازرس "کاسموس ـ 2542" روسیه در مدار زمین به ماهواره نظامی جاسوسی USA-245 نزدیک شد.

به گزارش اسپوتنیک این مطلب را نشریه آمریکایی The Drive اطلاع داده است.  

این نشریه با استناد به تویت مایکل تامپسون ، دانشجوی دوره دکترای دانشگاه پوردو (کارشناس آسترودینامیک)  می نویسد که ماهواره اول مدار خود را با ماهواره دوم هماهنگ کرده و در فاصله حدود 150تا 300 کیلومتری از آن قرار گرفته است. تامپسون با بررسی اطلاعات آزاد دریافتی از فرماندهی پدافند هوایی آمریکای شمالی به این نتیجه رسیده است.

The Drive خاطرنشان می کند ، از آنجا که ظاهر USA-245 مشخص است ، بعید است عکس گرفتن از این ماهواره  برای "کاسموس ـ 2542" جالب باشد. این نشریه می نیسد ممکن است ماهواره روسی در حالاتمرین روش های تاثیر گذاری بر ماهواره آمریکایی از راه دور باشد.

نشریه آمریکایی یادآور می شود که علاوه بر ضربه مستقیم جنبشی و تاثیرگذاری رباتیک ، می توان از مواد شیمیایی ، رادیو الکترونیکی ، مایکروویو و لیزر برای سرکوب ماهواره های دشمن در مدارهای نزدیک زمین استفاده کرد.

در آگوست سال 2019 ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ماهواره های  کاسموس ـ  2535 وکاسموس ـ 2536 با موفقیت آزمایش شده اند.

"کاسموس ـ 2542" در ماه نوامبر سال 2019 با موشک سبک "سایوزـ 2.1 و"  با بلوک سرعت بخش "ولگا" ازپایگاه فضایی "پلستسک" به فضا  پرتاب شد. وظایف این فضاپیما نظارت بر وضعیت ماهواره های روسی و بررسی سطح زمین بود.

USA-245 متعلق از  سری KH-11 Kenenen  ماهواره های شناسایی آمریکا ، در اوت 2013 با موشک Delta IV Heavy از پایگاه واندنبرگ (ایالات متحده آمریکا) به فضا پرتاب شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала