انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد

© REUTERS / SIMON DAWSONانگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد
انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا به طور رسمی اتحادیه اروپا را ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا، سه سال و نیم بعد از همه پرسی، دقیقاً ساعت 11:00 بعد از ظهر 31 ژانویه (ساعت 02:30 به وقت تهران در تاریخ 1 فوریه) اتحادیه اروپا را ترک کرد.

این کشور 47 سال در این اتحادیه بود اما ادغام کامل در اروپا در این مدت اتفاق نیفتاد: انگلیس ارز خود را حفظ کرد و وارد شینگن نشد.

احتمال تحریم بریتانیا از سوی اتحادیه اروپا در صورت نقض  برگزیت - اسپوتنیک ایران
احتمال تحریم بریتانیا از سوی اتحادیه اروپا در صورت نقض برگزیت

نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون ساعتی قبل از خروج این کشور از اتحادیه اروپا خطاب به مردم مجدداً اولویت های اصلی دولت را تشریح کرد.

وی گفت: " صحبت از استفاده از فرصت های جدید بدنبال استقلال بازگشته به کشور است، تا تغییراتی را که مردم به آن رأی داده اند، به به اجرا درآید. خواه کنترل مهاجرت، ایجاد بنادر آزاد، آزاد کردن صنعت ماهیگیری ما، توافق نامه تجارت آزاد منعقد شود یا به سادگی قوانین خود را به نفع مردم و این کشور ایجاد کنیم. "

رئیس دولت انگلیس خاطرنشان کرد: " اتحادیه اروپا با توجه به تمام نقاط قوت خود، در طی 50 سال گذشته در مسیری پیش رفته است که دیگر برای انگلیس مناسب نیست."

وی تاکید کرد: " لحظه ای فرا رسیده است که می توانیم واقعاً متحد شویم و سطح خود را ارتقاء دهیم. با پیروزی بر جرم و جنایت، با رفتن به سمت خدمات بهداشتی ملی، بهبود آموزش و استفاده از بهترین فناوری ها و با ایجاد مهمترین نوسازی زیرساخت ها که از زمان ویکتوریا بوجود آمده است."

انگلیس در صورت برگزیت وارد معامله آزاد تجاری با اتحادیه اروپا می‌شود - اسپوتنیک ایران
انگلیس در صورت برگزیت وارد معامله آزاد تجاری با اتحادیه اروپا می‌شود

وی از جمله اولویت های دیگر را، مبارزه با تغییرات آب و هوا، مبارزه برای حقوق بشر در جهان و حمایت از آموزش زنان عنوان کرد.

نخست وزیر اظهار کرد که Brexit شرایطی ایجاد کرد که " آغاز دوره جدید همکاری دوستانه بین اتحادیه اروپا و انگلیس پر انرژی"  که در عین حال "قدرت بزرگ اروپا" است، خواهد بود.

در همین زمینه جوزپ بورل، مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت، اتحادیه اروپا از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا متاسف است، اما این کشور یک شریک اصلی اتحادیه خواهد بود.

وی گفت: " امروز، انگلیس اتحادیه اروپا را ترک می کند و به کشور ثالث تبدیل می شود. اگرچه ما از تصمیم انگلستان برای ترك اتحادیه متاسف می شویم، اما ما به این انتخاب به طور كامل احترام می گذاریم و آماده پیشروی هستیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала