انتقال 115 میلیون دلار به ایران توسط بهرام کریمی

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر دلار
دلار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا،کریمی،ایرانی‌کانادایی را به نقض تحریم‌ها متهم کرد است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NBCنیوز، وزارت دادگستری آمریکا،بهرام کریمی53 ساله، ایرانی‌کانادایی را به انتقال 115 میلیون دلار به ایران و نقض تحریم‌ها متهم کرده است.

مطابق با اطلاعیه منتشره در وبسایت وزارت دادگستری آمریکا، بهرام کریمی در سه مورد «اقدام به تبانی برای تخلف بانکی»، «تخلف بانکی» و «اظهارات نادرست» درباره نقش‌ او در یک پروژه مشترک بین دولت‌های ایران و ونزوئلا متهم شده است. او با استفاده از سیستم مالی آمریکا، بیش از 115 میلیون دلار به طور غیرقانونی به اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی ارسال کرده است.

تحریم های آمریکا علیه ایران گسترش می‌یابد - اسپوتنیک ایران
تحریم های آمریکا علیه ایران گسترش می‌یابد

ایران و ونزوئلا بر اساس تفاهم‌نامه همکاری که در سال 2004 به امضای مقام‌های دو کشور رسید، اجرای پروژه‌های مشترک را آغاز کرده بودند که یکی از آن‌ها ساخت هزاران واحد مسکونی در ونزوئلا بود.

حداکثر مجازات برای هریک از دو اتهام نخست سی سال و برای مورد سوم پنج سال زندان است.پیش از این نیز چند شهروند ایرانی ساکن آمریکا نیز به نقض تحریم‌ها علیه تهران یا تلاش برای ارسال تجهیزات ممنوع به ایران متهم شده بودند.

​کیفرخواست دادستان نیویورک مدعی است بهرام کریمی به تسهیل انتقال وجه از یک شرکت ونزوئلائی به شرکت‌های وابسته به دولت ایران پرداخته است و این کار را از مسیر حساب‌های بانکی در سوئیس انجام داده است. به نظر می‌آید بانکهای سوئیسی مذکور برای بخشی از نقل و انتقالات مالی خود به بانک‌های نیویورک وابسته هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала