انتقاد شدید وزارت خارجه چین از هشدار مسافرتی آمریکا

© AP Photo / Andy Wongانتقاد شدید وزارت خارجه چین از هشدار مسافرتی آمریکا
انتقاد شدید وزارت خارجه چین از هشدار مسافرتی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین بشدت از آمریکا به دلیل اعلام هشدار مسافرتی به چین انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد شدید از آمریکا در نظر گرفتن بالاترین سطح هشدار مسافرتی برای شهروندان ایالات متحده را کاملا مغایر با اقدامات و توصیه های سازمان بهداشت جهانی دانست.

هوا چون اینگ تصریح کرد که سازمان بهداشت جهانی هیچ هشدار محدودیتی برای سفر به چین صادر نکرده است و اعلام آمریکا برای چنین حرکتی کاملا نسنجیده است و نشانی از حسن نیت محسوب نمی شود.

اعلام مدت زمان لازم برای ساخت اولیه واکسن ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اعلام مدت زمان لازم برای ساخت نمونه اولیه واکسن ویروس کرونا

وی تاکید کرد که مردم چین با تلاش و مقاومتی مثال زدنی برای شکست ویروس و درمان این بیماری تلاش می کنند و کشورهای دیگر نیز از این تلاش ها حمایت و برای کمک اعلام آمادگی کرده اند اما اقدامات و رفتارهای آمریکا کاملا در تناقض با یکدیگر است و به هیچ وجه سازنده نیست.

پیش از این ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا اظهار داشته بود که شیوع این ویروس باعث می شود تا فرصت های شغلی در اختیار آمریکا قرار گیرد.

در ۳۱ دسامبر، ۲۰۱۹، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала