انتشار اولین تصاویر تکثیر ویروس کرونا

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN انتشار اولین تصاویر تکثیر ویروس کرونا
انتشار اولین تصاویر تکثیر ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ اولین تصاویر درباره چگونگی تکثیر نوع جدید ویروس کرونا را منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ در این تصاویر سلول آلوده به ویروس کرونا  2019-nCoV نشان داده شده است.

به گفته دانشمندان ، هر سلول آلوده به ویروس قادر به تولید هزاران حامل ذرات ویروسی جدید است.

​جان نیكولز ، یكی از محققان درحال  مطالعه ویروس گفت: دانشگاه هنگ کنگ آماده است كه نتایج كار خود را به دانشمندان دیگری كه دسترسی به نمونه ویروس کرونا ندارند ، ارائه دهد.

پیشتر  دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه به ثبت رسید . مقامات روسیه برای جلوگیری از شیوع این بیماری واگیر اقداماتی را انجام داده اند. از جمله تصمیم گرفته شد روس ها از شهر ووهان و استان هوبئی چین تخلیه شوند چون ممکن اس در مجموع  650 نفر از شهروندان روسیه در این مناطق باشند.

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه  دستور داد مرز کشور در خاور دور بسته شود. علاوه بر این ، از تاریخ 1 فوریه ، روسیه ارتباطات هوایی خود با چین را متوقف کرد. شرکت های هواپیمایی  فقط می توانند پروازهای چارتری به چین داشته باشند. عبور از مرز روسیه با مغولستان نیز محدود  شده و ویزاهای کاری برای شهروندان چین صادر نمی شود.

مقامات روسیه همچنین از داروخانه ها و تولیدکنندگان دارو  خواسته اند که در رابطه با شیوع ویروس کرونا قیمت محصولات خود را بالا نبرند. علاوه بر این ، تاتیانا گولیکوا، معاون نخست وزیر از تصویب برنامه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روسیه خبر داد. به زودی این سند به نخست وزیر روسیه ارائه می شود.

یادآور می شود در پایان ماه دسامبر ، مقامات چین از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است.

افراد مبتلا به این ویروس در تنفس مشکل دارند ، احساس خستگی دائمی می کنند و  همچنین دچار تب ، سرفه و گلو درد هستند.

این ویروس در سراسر چین شیوع یافته است. در خارج از چین ، موارد ابتلا به  ویروس کرونا در هنگ کنگ ، ماکائو ، تایوان و همچنین در تایلند ، ژاپن ، کره جنوبی ، آمریکا ، کانادا ، ویتنام ، سنگاپور ، نپال ، فرانسه ، استرالیا ، مالزی ، آلمان و فنلاند ثبت شده است.روز چهارشنبه ، 29 ژانویه ، از اولین مورد ابتلابه این بیماری همه گیر در امارات خبر دادند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала