اعلام مدت زمان لازم برای ساخت نمونه اولیه واکسن ویروس کرونا

© REUTERS / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN اعلام مدت زمان لازم برای ساخت اولیه واکسن ویروس کرونا
اعلام مدت زمان لازم برای ساخت اولیه واکسن ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از محققان در چین اعلام کردند که تولید نمونه اولیه واکسن ویروس کرونا چهل روز طول می کشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شینهوا، گروهی از انستیتوهای چینی مشغول ساخت واکسنی برای ویروس کرونا هستند.

ایران خواستار همکاری جامعه جهانی برای مقابله با ویروس کرونا شد - اسپوتنیک ایران
جامعه جهانی برای مقابله با ویروس کرونا با چین همکاری کند

دانشگاه چینگ هوا (Tsinghua) در پکن تیمی از محققان باتجربه توسعه واکسن‌ها و عوامل ضد ویروس‌های کروناویروسی که به عفونت‌های بدن انسان منجر می‌شود، تشکیل داده است.

ژانگ لینکویی محقق ارشد این تیم می‌گوید: توسعه یک واکسن در برابر این ویروس بسیار ساده‌تر از کشف واکسنی برای HIV است.

تیم او با بیمارستان‌های سراسر چین مشغول همکاری است تا آزمایش‌های کلینیکی در این زمینه انجام دهد.

این در حالی است که بیمارستان شرق شانگهای از دانشگاه تونگی با همکاری شرکت Stermirna Therapeutics برنامه‌ای را برای توسعه یک واکسن mRNA طراحی کرده‌اند که ویروس کرونا را از بین می‌برد. آنها اعلام کرده‌اند تولید نمونه اولیه واکسن ۴۰ روز طول می‌کشد.

محققان دانشگاه فودان در شانگهای نیز با کالج پزشکی بایلور، دانشگاه پزشکی تگزاس و مرکز خون نیویورک برای تولید واکسن همکاری می‌کند.

در این میان شرکت‌های چینی نیز در تحقیقات برای توسعه واکسن همکاری کرده‌اند. شرکت علی بابا اعلام کرده به دانشمندان اجازه دسترسی کامل به قابلیت‌های هوش مصنوعی برای تولید واکسن کرونا را می‌دهد.

در 31 دسامبر 2019، مقامات چین به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان را دادند. بعدتر کارشناسان اعلام کردند که عامل این بیماری ویروس کرونا است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به سایر نقاط دنیا گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارد را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала