اضافه شدن چند کشور دیگر را به قانون محدودیت سفر و مهاجرت به آمریکا

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا شش کشور دیگر را به لیست کشورهایی که سفر یا مهاجرت اتباع آنها به ایالات متحده ممنوع است، اضافه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه اینترنتی سیمرغ ، در ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، نام کشورهای نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا به لیست قانون منع مهاجرتی ایالات متحده افزوده شد.

مسئولان وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه آمریکا می‌گویند محدودیت‌هایی برای صدور برخی روادید مهاجرتی خاص برای این شش کشور در نظر گرفته می‌شود اما ممنوعیت کامل مسافرتی اعمال نمی‌شود.

تیراندازی پر تلفات جدید در امریکا  - اسپوتنیک ایران
صدور دستور بازجویی از مسافران ایرانی تبار در آمریکا

این مقامات، نگرانی‌های حوزه امنیت ملی را دلیل قرار دادن این کشورها در لیست محدودیت‌های مهاجرتی عنوان کرده و گفتند دولت‌های مذکور شرایط امنیت گذرنامه‌ای و اشتراک‌گذاری اطلاعات را ندارند.

به نوشته نشریه هیل، این طرح از تاریخ ۲۲ فوریه اجرایی خواهد شد.

سه سال پیش بود که دولت آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید، ورود اتباع هفت کشور شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی، کره شمالی، ونزوئلا و یمن را ممنوع کرد.

نشریه هیل معتقد است با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ هرچه بیشتر به دستاویزهای محدودیت مهاجرتی متوسل خواهد شد تا بتواند برای دور دوم نیز رأی آمریکایی‌ها را به دست بیاورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала