پرواز بمب افکن استراتژیک آمریکا بر فراز خاورمیانه

© Photo / US Air Forceپرواز بمب افکن استراتژیک آمریکا بر فراز خاورمیانه
پرواز بمب افکن استراتژیک آمریکا بر فراز خاورمیانه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب افکن استراتژیک B-52H Stratofortress که از پایگاه جزیره بریتانیایی دیگوگارسیا در اقیانوس هند پرواز کرده بود، پرواز چندین ساعته ای در منطقه دریای عمان، واقع در جنوب ایران انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات منتشره توسط پایگاه های نظارتی غرب در اینترنت حاکی از این امر است.

همانطور که گزارش شد ، در شرایط افزایش  تنش با ایران ، ایالات متحده در اوایل ژانویه ، دو بمب افکن استراتژیک B-52H را که قادر به حمل موشک های کروز با برد طولانی از جمله کلاهک هسته ای هستند ، به پایگاه هوایی خود در جزیره دیگو گارسیا مستقر کرده است. هفته گذشته چهار هواپیمای دیگر از این نوع نیز وارد آنجا شدند.

پایگاه مستقر در جزیره دیگو گارسیا از تیررس موشک های ایران قرار ندارد. در همین حال ، بمب افکن های سنگین مستقر در آمریکا مستقر در این جزیره می توانند از موشک های کروز برد دوربرد برای حمله به اهداف واقع در سراسر ایران و بدون ورود به حوزه عملکرد دفاع هوایی این کشور استفاده کنند.

فرمانده سپاه: نیازی به کمک امریکایی ها نداریم - اسپوتنیک ایران
هشدار فرمانده سپاه به آمریکایی ها: از اقدام علیه ایران پشیمان می شوید

در حال حاضر ، گروه تهاجمی نیروی دریایی ایالات متحده متشکل از ناوهواپیمابر اتمی "هری ترومن" ، یک رزمناو موشک انداز و سه ناوشکن ، در آبهای دریای عمان مستقر است.

روابط ایران و آمریکا پس از ترور فرمانده نیروی قدس متشنج تر شده است.  بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی عراق و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شدند .

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هجدهم دی در واکنش به ترور سپهبد قاسم سلیمانی پایگاه عین‌الاسد را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала