سوئد اولین مورد ویروس کرونا را ثبت کرد

© AP Photo / Mark Schiefelbeinسوئد اولین مورد ویروس کرونا در این کشور را ثبت کرد
سوئد اولین مورد ویروس کرونا در این کشور را ثبت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین مورد از ویروس کرونا در منطقه یونشوپینگ واقع در کشور سوئد به ثبت رسید.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان حمایت از بهداشت وسلامت سوئد اعلام کرد که اولین مورد از ویروس کرونا، در این کشور به ثبت رسیده است.

ثبت اولین مورد گزارش شده کرونا ویروس در فیلیپین - اسپوتنیک ایران
ثبت اولین مورد گزارش شده کرونا ویروس در فیلیپین
براساس اعلام این سازمان، زنی که تازگی به شهر ووهان در چین سفر کرده بود، به این ویروس مبتلا شده است.

کارین تیک مارک، سخنگوی این سازمان گفت: با توجه به اینکه افراد زیادی سفر می کنند، انظار این موضوع وجود دارد و موارد مشابه در سایر کشورها نیز به ثبت رسیده است.

این زن که در تاریخ 24 ژانویه به سوئد پرواز کرد، در آن زمان هیچ علائمی از ویروس کرونا وجود نداشت. پس از اینکه شروع به سرفه های شدید کرد به دکتر مراجعه کرد و در حال حاضر در قرنطینه قرار دارد. پزشکان معتقدند که وضعیت بیماری او حاد نمی باشد.

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала