دانشمندان داروی جدیدی برای مقابله با ویروس ها پیدا کردند

© AP Photo / Ahn Young-joonدانشمندان داروی جدیدی برای مقابله با ویروس ها پیدا کردند
دانشمندان داروی جدیدی برای مقابله با ویروس ها پیدا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان دانشگاه ژنو به همراه همکاران انگلیس خود دریافتند که داروهای مبتنی بر قند می توانند در درمان موثر باشند، آنها حتی می توانند با نوع جدید کرونا ویروس نیز مقابله کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس ادونس، یک داروی مبتنی بر قند می تواند به پزشکان در مقابله با عفونت های ویروسی، از آنفولانزا و ابولا گرفته تا نوع جدیدی از کروناویروس کمک کند. 

دانشمندان دانشگاه ژنو به همراه همكاران انگلیسی خود مولكولهای قند را طوری اصلاح کردند که امكان نابود كردن ویروس های بیشماری، به ویژه آنهایی كه باعث عفونت های تنفسی و تبخال می شوند را از طریق تماس ساده از بین ببرند.

این دانشگاه در وب سایت خود یادآوری می کند که اکنون موادی وجود دارد که ویروس ها را از طریق تماس مستقیم از بین می برند، مانند محصولات کلر دار. با این حال این مواد برای انسان بسیار سمی هستند. در مورد داروها، داروهای مدرن ضد ویروسی به طور عمده بر ویروس تأثیر می گذارند و رشد آن را مهار می کنند، اما آن را از بین نمی برند. علاوه بر این، آنها همیشه قابل اعتماد نیستند، زیرا ویروس ها می توانند جهش یافته و در برابر درمان مقاوم شوند.

آیا المپیک 2020 توکیو بخاطر شیوع کرونا تعطیل می شود؟

یکی از محققان در این باره گفت: "برای این که این دو مانع را مرتفع کنیم و بتوانیم به طور مؤثر با عفونت های ویروسی مقابله کنیم، از زاویه کاملاً متفاوتی وارد شدیم." ما در مورد استفاده از سیکلودکسترین ها، کربوهیدرات های حاصل از گلوکز، در برابر ویروس ها صحبت می کنیم. آنها باعث افزایش مقاومت در برابر ویروس ها نشده و سمی نیستند. مولکولهای آنها هنگام تماس پوسته ویروس را از بین می برد و آن را از توانایی آلوده کردن بدن محروم می کند. بسیار پایدار هستند و سیکلودکسترین ها می توانند به عنوان کرم، ژل یا اسپری بینی استفاده شوند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала