حمله نظامیان اسرائیلی به مسجد‌الاقصی

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / حمله نظامیان اسرائیلی به مسجد‌الاقصی
حمله نظامیان اسرائیلی به مسجد‌الاقصی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای ویژه ارتش اسرائیل با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی، دستکم ۱۰ نفر از آنها را زخمی کرده و تعدادی را بازداشت کردند.

به گزارش اسپوتنیک ، نیروهای ویژه ارتش و مرزبانی اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در نزدیک نمازخانه "باب الرحمه" حمله کرده و جلوی آنها را برای عزیمت به سمت قبه الصخره و مسجد قبلی گرفتند.

شاهدان عینی گفتند: 10 نمازگزار که توانستند خود را به صحن مسجد قبه الصخره برسانند، با گلوله‌های پلاستیکی نیروهای اسرائیلی زخمی شدند و این نیروها نمازگزاران یاد شده را به زور از باب حطه از مسجد الاقصی اخراج کردند.

نیروهای اسرائیلی همچنین به زنان حمله کرده و برخی از آنها را کشان کشان از محل بردند.

ظريف: معامله قرن کابوسی برای دنیا است - اسپوتنیک ایران
ظريف: معامله قرن کابوسی برای دنیا است

عبدالجبار طه از جمعیت امداد رسانی الامل گفت: 10 نمازگزار بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی زخمی شدند. یکی از آنها از ناحیه سر هدف اصابت قرار گرفته و برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

نیروهای اسرائیلی  سه جوان فلسطینی به نام های محمد ابوشوشو و محمود التریاقی و احمد کسوانی را بعد از ضرب و جرح در منطقه باب حطه بازداشت کردند.

برخی منابع خبری نیز هدف اسرائیلی ها  از یورش به مسجد الاقصی را جلوگیری از برگزاری هرگونه تظاهرات اعتراض آمیز بعد از نماز صبح علیه طرح موسوم به معامله قرن دانستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала