پمپئو، امیدوار جوابگویی ایران به خاطر سقوط هواپیمای اوکراینی

© AP Photo / J. Scott Applewhiteدرخواست جدید آمریکا از ایران
درخواست جدید آمریکا از ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک،مایکل پمپئو، وزیر خارجه امریکا ابراز امیدواری کرد ایران به خاطر سرنگونی هواپیمای اوکراینی در حومه تهران در روز 8 ژانویه امسال جوابگو باشد.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو در کنفرانس خبری مشترک خود در کی یف به همراه ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت:" دلم می خواهد به خاطر کشته شدن اوکراینی‌ها در حومه تهران تسلیت بگویم. امیدوارم ایران به خاطر اقدامات خود و به خاطر مرگ اوکراینی‌ها جوابگو باشد".

ایران در آستانه ی نهایی کردن نقشه ی راه ۱۰ ساله با D-8 - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه ایران از سرنوشت عامل شلیک به هواپیمای اوکراینی سخن گفت

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین بامداد چهارشنبه ۱۸ دی با ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد که در این حادثه  همه مسافران و خدمه هواپیما جان باختند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما یازدهم  ژانویه اعلام کردند که این هواپیما توسط پدافند ایرانی ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و او اشتباه تصمیم گرفت.

چندی پیش محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل اعلام کرد عامل شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی که منجر به سرنگونی این هواپیما شد، در زندان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала