صدور دستور بازجویی از مسافران ایرانی تبار در آمریکا

© AFP 2023 / Karen Bleierتیراندازی پر تلفات جدید در امریکا
تیراندازی پر تلفات جدید در امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک یادداشت که از منبعی ناشناس برای یک وکیل مهاجرت در کانادا ارسال شده، نشان می دهد که اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا دستور بازجویی از مسافران ایرانی تبار را صادر کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر ، شبکه خبری سی بی سی کانادا به یادداشتی دست یافته است که از منبعی ناشناس و در پاکتی سفید به دفتر یک وکیل مهاجرت به نام «لن ساندرز» ارسال شده است.

این یادداشت که ظاهراً متعلق به اداره گمرک و حفاظت مرکزی ایالات متحده است، نشان می‌دهد که به مأموران مرزی (کانادا- آمریکا) دستور داده شده بود که از مسافرانی که دارای پیوندهایی با ایران بودند، بازجویی کنند.

شبکه خبری سی بی سی کانادا گزارش داد که این یادداشت رسمی به مأموران مرزی دستور می‌دهد تا سوابق افراد در محدوده سنی ۲۰ تا ۵۸ ساله که دارای پیوندهایی با ایران و لبنان بودند- حال چه متولد ایران یا لبنان بوده و چه به دلایلی به این دو کشور سفر کرده اند- «مورد بررسی قرار گیرد».

 وضعیت مهاجران ایرانی در مرز آمریکا و کانادا پس از ترور سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
وضعیت مهاجران ایرانی در مرز آمریکا و کانادا پس از ترور سردار سلیمانی

این یادداشت- در صورتی که اعتبار آن ثابت شود- شکایتهای اخیر گروهی از شهروندان آمریکایی و کانادایی ایرانی تباری را که اعلام کردند در هنگام عبور از مرز کانادا- آمریکا برای مدت زمانی طولانی بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته بودند، تأیید می‌کند.

این در حالی است که اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده پیشتر گزارشها مبنی بر اینکه حدود ۲۰۰ مسافر با تبار ایرانی روزهای چهارم و پنجم ژانویه سال جاری - یک روز پس از ترورسپهبد قاسم سلیمانی در حمله پهپادی  آمریکا در عراتق - بازداشت شده بودند، تکذیب کرد.

اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در گفتگو با این شبکه خبری کانادایی مدعی شده بود که این تأخیرها به دلیل مشکلات مربوط به فعالیت کارکنان این اداره در روزهای شلوغ آخر هفته بوده است و از اظهارنظر درباره صحت و اعتبار این یادداشت خودداری کرد. با این حال، یک مأمور این اداره گفت که به نظر می‌رسد این یادداشت قانونی باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала