احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق بسته های علی اکسپرس ارزیابی شد

© REUTERS / ALY SONGاحتمال انتقال ویروس کرونا از طریق بسته های علی اکسپرس ارزیابی شد
احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق بسته های علی اکسپرس ارزیابی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از لحاظ تئوری، احتمال انتقال و آلوده شدن به ویروس کرونا از طریق بسته های علی اکسپرس وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل شلکانوف، ویروس شناس، استاد دانشکده زیست پزشکی از دانشگاه فدرال خاور دور روسیه گفت: از لحاظ تئوری، احتمال انتقال و آلوده شدن به ویروس کرونا از طریق بسته های علی اکسپرس وجود دارد، اما هنوز موارد عفونت از طریق بسته های پستی تایید نشده است.

وی ادامه داد: "وقتی که بیمار عطسه می کند- قطرات ریزی روی سطوح پخش می شود. شما از آن قسمت عبور کردید، سطوح را با دست لمس کردید و سپس به بخشهای حساس بدن  خود زدید مانند: دهان، بینی، چشم امکان ابتلا وجود دارد و همین طور اگر به طور ناگهانی قطرات ذرات معلق در هوا بر روی سطح کالای ارسال شده از طریق پست پخش شوند نیز امکان ابتلا وجود دارد." به گفته وی، ویروس مستقر در هر سطح می تواند تا دو روز قدرت بیماری زایی داشته باشد و این به رطوبت، دمای هوا و همچنین به نور مستقیم خورشید بستگی دارد.

وی گفت: در این چنین موارد، اشخاص باید با احتیاط و سوظن با این قضیه برخورد کنند.

اولین مورد کرونا در روسیه ثبت شد - اسپوتنیک ایران
اولین مورد ویروس کرونا در روسیه ثبت شد

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала