ورود سربازان و تانک های ترکیه به پایتخت لیبی

© REUTERS / Umit Bektasورود سربازان و تانک های ترکیه به پایتخت لیبی
ورود سربازان و تانک های ترکیه به پایتخت لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دریایی ترکیه سربازان و تانک های این کشور را به طرابلس، پایتخت لیبی منتقل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی لیبیایی"218" با استناد به شاهدان اعلام کرده است.

به گفته آنها ، سربازان ترکیه روز گذشته با دو کشتی جنگی در ساحل طرابلس، پایتخت لیبی  پیاده شدند. صبح چهارشنبه تانک ها با  یک کشتی ترابری دیگر به طرابلس رسانده شدند.

به گزارش وبسایت "احمر لیبی"با استناد به منابع معرفی نشده ، مهمات و تجهیزات از کشتی ها تخلیه شده شده و به یک پایگاه هوایی در مرکز طرابلس تحویل داده شده است.شرکت هواپیمایی " آفریقا ایرویز روز دوشنبه وارد فرودگاه مصراته شدند.

ششمین کنفرانس حل و فصل مسئله لیبی 19 ژانویه در برلین برگزار شد. نمایندگان روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، مصر ، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و سایر کشورها به آن دعوت شده بودند. شرکت کنندگان متعهد شدند که به مداخلات خارجی در این درگیری پایان دهند و از تحریم تحویل تسلیحات به  لیبی حمایت کردند. علاوه بر این ، آنها از طرفین درگیری خواستند تا توافق آتش بس دائمی منعقد کنند.

پس از سرنگونی و قتل فجیعانه معمر قذافی در سال 2011 ، لیبی عملاً از حالت یک کشور متحد خارج شد. اکنون عملاً دو حکومت در این کشور وجود دارد:  پارلمان انتخاب شده توسط مردم در شرق و در پایتخت طرابلس،  در غرب لیبی، دولت وفاق ملی ، که با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت کرده و با ارتش ملی لیبی به فرماندهی مارشال خلیفه حفتر همکاری می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала