زیردریایی هایی که در 30 دقیقه قادر به ویران کردن جهان هستند

© Photo / Рress-service of JSC "PO "Sevmas"زیردریایی هایی که در 30 دقیقه قادر به ویران کردن جهان هستند
زیردریایی هایی که در 30 دقیقه قادر به ویران کردن جهان هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله نشنال اینترست از پنج زیردریایی نام برد که قادر به ویران کردن جهان در 30 دقیقه هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله National Interest، پنج زیردریایی وجود دارند که قادر به ویران کردن جهان در 30 دقیقه هستند. سه مورد از این زیر دریایی های نظامی روسی و دو مورد دیگر آمریکایی هستند.

نویسنده این مقاله لیستی از زیردریایی های هسته ای را که در حال خدمت در نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی ایالات متحده هستند، یا به زودی به بهره برداری می رسند را گردآوری کرده است. تأکید شده است که نمونه های قدیمی تر مانند زیردریایی های شوروی چون پروژه 941 کوسه در این مقاله در نظر گرفته نشده است، زیرا بسیاری از آنها قبلاً از رده خارج شده اند.

زیردریایی های پروژه 955 بوری که مجله آن را "آرامترین زیردریایی ها با موشک های بالستیک" می نامد و همچنین زیردریایی های پروژه 667BDRM دلفین و زیردریایی های پروژه 885M یاسن-م در این رده بندی قرار گرفتند. آخرین زیردریایی روسی این لیست طبق گفته نویسنده این مقاله می تواند به دامنه 2 هزار کیلومتر به ساحل شرقی ایالات متحده برسد و از این فاصله اهداف تا دریاچه های بزرگ را هدف گیری کند.

از زیر دریایی های آمریکایی موجود در این مجموعه، زیردریایی هایی از نوع اوهایو و زیردریایی های جدید از نوع کلمبیا بودند که ساخت آن پیش بینی می شود سال آینده به اتمام رسد و ورود به خدمت از سال 2031 انجام شود.
این نشریه خاطرنشان می کند که برخی از زیردریایی های ذکر شده چنان قدرتمند هستند که توان جنگی لازم برای "پاک کردن 288 هدف به ابعاد شهر با خاکسترهای رادیواکتیو" را دارا هستند.

نویسنده مقاله می نویسد: "در واقع، این ماشین ها و تجهیزات نظامی آنها می توانند تمدن را در مدت زمان کمتری از زمان لازم برای سفارش پیتزا در صورت آغاز جنگ جهانی سوم نابود کنند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала