رواج مصرف مشروبات الکلی در میان دختران دانشجوی ایرانی +عکس

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر آیا ایران رتبه ی نهم مصرف الکل در جهان را دارد؟
آیا ایران رتبه ی نهم مصرف الکل در جهان را دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از رواج و دسترسی آسان به مشروبات الکلی در جامعه ایران انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یوسف خدادادی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایران از شیوع مصرف مشروبات الکلی در ایران انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه رواج و شیوع مصرف مشروبات الکلی به ویژه در مجالس، جشن‌ها و محافل به آسیب جدی تبدیل شده که جنبه حرام و ام‌الفساد بودن آن نیز به فراموشی سپرده شده است. و علاوه بر این دستگاه‌های فرهنگی مرتبط قصور بیشتری در این حوزه داشته و آن‌طور که باید نتوانسته‌اند رسالت و مسئولیت خود را در راستای هدایت جوانان انجام دهند و همین امر سبب شده تا آمار مصرف مشروبات الکلی در بین دانشجویان دختر بیش از دانشجویان پسر باشد.»

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی برترین‌ها (@bartarinha_news) on

کاربران بسیاری ضمن اظهار تاسف از افزایش روز افزون تمایل جوانان ایرانی به کشیدن قلیان، سیگار و مواد مخدر و همچنین مصرف مشروبات الکی، عنوان می‌کنند به وفور در جامعه ایران شاهد چنین وقایعی هستند. این کاربران معتقدند علاوه بر اینکه جوانان ایران به این سمت و سو کشیده شده‌اند، از مطرح کردن آن ابایی ندارند و حتی آن را در فضای مجازی بازگو می‌کنند و گویی جزئی از روزمرگی‌هایشان است.

View this post on Instagram

A post shared by مشروب تهران🍻 (@mashrob.0.21) on

برخی از کاربران بر این باورند با دزدی و اختلاس و مسائلی از این قبیل دین در میان جوانان ایرانی بی‌رنگ شده است و از سوی دیگر تا زمانی که خوردن مشروبات الکی در ایران ممنوع باشد صدمه‌ای که به این جوانان وارد می‌شود چندین برابر است چراکه غالب این مشروبات توسط افرادی در شرایط غیربهداشتی ساخته می‌شوند و تقلبی هستند که در خبرها نیز مرگ جوانان با مشروبات تقلبی بسیار به گوش می‌رسد.

View this post on Instagram

A post shared by ❤کاهش وزن5تا7کیلویی 💝 (@fitness.royall) on

کاربران زیادی معتقدند باید برای جوانان ایرانی فضاهای شاد طراحی شد تا بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند. در شرایطی که دختران و پسران جوان از هم جدا می‌شوند و هزاران بایدها و نبایدها وجود دارد، آنان تصمیم می‌گیرند برای خود مهمانی‌های پنهانی بگیرند و شادی کنند.
گروهی از کاربران به مضرات نوشیدنی‌های الکی اشاره می‌کنند و معتقدند آگاهی‌بخشی جوانان از آسیب‌های مصرف الکل می‌تواند موثر واقع شود.

View this post on Instagram

A post shared by @hairandskincare_consultant on

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала