استقرار سیستم پاتریوت در عراق؟

© AP Photo / Czarek Sokolowski سامانه پاتریوت
 سامانه پاتریوت   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده برای استقرار سیستم «پاتریوت» در عراق پس از حملات موشکی ایران در حال مذاکره با بغداد است.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که آمریکا پس از حملات موشکی ایران به پایگاه آمریکایی در حال مذاکره با عراق جهت استقرار سیستم پدافند هوایی «پاتریوت» است.

وی در ادامه گفت:« ما باید اجازه استقرار این سیستم در عراق را از دولت آن کشور دریافت کنیم و ما باید این موضوع را بررسی کنیم».

ژنرال مارک میلی رئیس کمیته متحده ستادهای نیروهای مسلح ایالات متحده تأکید نمود:« ما درحال مذاکره با دولت عراق در این رابطه هستیم. باید نکات چندی در رابطه با امکانات لجستیکی ارسال «پاتریوت» به عراق بررسی شوند».

وزارت دفاع از پاتریوت در عربستان انتقاد می کند - اسپوتنیک ایران
وزارت دفاع از پاتریوت در عربستان انتقاد می کند

در پی حمله موشکی ایران به یک پایگاه نظامی آمریکا در عراق، تصمیم گرفته شده است که امکانات دفاعی پایگاه‌های آمریکایی در آن کشور تقویت شود.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

طرح تقویت دفاعی پایگاه‌های آمریکایی در عراق شامل استقرار شبکه دفاع ضد موشکی پاتریوت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала