ویروس کرونا برای اولین بار در خارج از چین بازآفرینی شد

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN انتشار اولین تصاویر تکثیر ویروس کرونا
انتشار اولین تصاویر تکثیر ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان استرالیایی، اولین کسانی هستند که توانسته اند نوع جدید ویروس کرونا (2019-nCoV) را باز آفرینی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است.

پژوهشگران آزمایشگاه ملبورن گفتند که آنها توانسته اند کپی ویروس جدید را پرورش بدهند . پیش از این ، دانشمندان چین دنباله ژنوم 2019-nCoV را به اشتراک گذاشته بودند.

به گفته پژوهشگران استرالیایی، این کپی می تواند به عنوان "ماده کنترل" برای آزمایش استفاده شود. این ، در نهایت ، ممکن است رویکرد تشخیص بیماری را تغییر دهد. به عنوان مثال ، این می تواند به تشخیص ویروس کرونا در بیماران در مراحل اولیه ، حتی قبل از بروز علائم این بیماری ، کمک کند. قرار است نتایج مطالعات به سازمان جهانی بهداشت ارائه شود.

دکتر مایک کتون از موسسه عفونت و مصونیت پیتر دوتری می گوید: "ما سالها رخ دادن چنین حادثه ای برنامه ریزی کرده بودیم و به همین دلیل ما توانستیم خیلی سریع جواب مسئله را پیدا کنیم".

کرونا - اسپوتنیک ایران
نگرانی ایرانیان و واکنش سلبریتی‌ها به ویروس کرونا +عکس، ویدئو

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه چین به 12 کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала