درخواست حماس از جنبش های فلسطین: علیه معامله قرن تجمع کنند

© Sputnik / Andrei Steninدرخواست حماس از جنبش های فلسطین: علیه معامله قرن تجمع کنند
درخواست حماس از جنبش های فلسطین: علیه معامله قرن تجمع کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو سياسي دفتر حماس بر همکاري و اتحاد دوباره فلسطيني ها براي پايان دادن تجزيه غزه تاکيد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، باسم نعیم عضو دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با این خبرگزاری گفت که جنبش های فلسطین و حماس باید برای مقابله با "معامله قرن ارائه شده توسط ایالات متحده آمریکا" با یکدیگر همکاری کنند. 

حماس و فتح برای مقابله با معامله قرن همکاری می کنند - اسپوتنیک ایران
حماس و فتح برای مقابله با معامله قرن همکاری می کنند

نعیم گفت: "من فکر می کنم که اولا، ما می توانیم با جدیت کار در اتحاد دوباره فلسطینی ها و پایان دادن به تقسیم غزه و رام الله، فتح و حماس، به آنها (آمریکایی ها) پاسخ دهیم".

به گفته وی، فلسطین باید به کشورهای عربی و مسلمان "برای فشار آوردن آنها به عدم پذیرش این طرح و رد آن، به حمایت از فلسطینی ها و مواضع فلسطین در برابر این برنامه های مخرب" فشار آورد.

پیش از این حزب الله در این بیانیه اعلام کرد: معامله ننگ اقدامی بسیار خطرناک است که پیامدهای بسیار بدی برای آینده منطقه و ملت‌های آن دارد. اگر تبانی و خیانت برخی از رژیم‌های عربی نبود این معامله ننگ وجود نداشت.

گفتنی است، معامله قرن اصطلاحی سیاسی است و به طرحی گفته می‌شود که از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب روند به اصطلاح «صلح» میان دولت فلسطین و رژیم صهیونیستی ارائه شد و جرد کوشنر، معاون وی مسئول این معامله است. در تاریخ 28 ژانویه رییس جمهوری آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح معامله قرن رونمایی کرد. به عقیده ترامپ، شهر قدس باید پایتخت اسرائیل باقی می‌ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала