پارلمان اروپا خروج انگلستان از این اتحادیه را تصویب کرد

© Depositphotos.com / artjazzپارلمان اروپا خروج انگلستان از این اتحادیه را تصویب کرد
پارلمان اروپا خروج انگلستان از این اتحادیه را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان اروپا به توافق نامه شرایط خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رای مثبت داد.

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان اروپا با توجه به نتایج گیری دهی در جلسه علنی اتحادیه اروپا، توافقنامه شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تصویب کرد.

لازم به ذکر است که تصویب این سند توسط پارلمان اروپا قابل پیش بینی بود. پیش از این، سند مورد ذکر موافقت لازم را در پارلمان اروپا بدست آورده بود و توسط چارلز میشل، رئیس شورای اروپا و یورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به امضا رسیده بود. همچنین پیش از این، لایحه شرایط "جدایی" در پارلمان انگلیس تصویب شده بود و نیز تائید سلطنتی را دریافت کرده و به قانون تبدیل شده بود.

نمایندگان بریتانیا در دومین همه پرسی از پیش نویس برگزیت حمایت کردند - اسپوتنیک ایران
نمایندگان بریتانیا در دومین همه پرسی از پیش نویس برگزیت حمایت کردند

بعد از گذراندن مصوبات نهایی لازم، انگلیس اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. این اتفاق باید در نیمه شب 31 ژانویه به وقت اروپای مرکزی (02:30 به وقت تهران) رخ دهد. با این وجود، تا پایان این سال میلادی، هیچ چیزی در روابط بین این کشور و اتحادیه اروپا تغییر نخواهد کرد: یک دوره انتقال وجود خواهد داشت که طی آن طرفین در مورد روابط بیشتر مذاکره کنند.

تصویب توافق "جدایی" از سوی هر دو طرف، خطر "برگزیت سخت" را در این مرحله برطرف می کند. هنگامی که یک کشور می تواند ناگهان از پیروی از قوانین اتحادیه اروپا خودداری کند که این امر عواقب بسیار منفی برای هر دو طرف به ویژه در امر تجارت به همراه خواهد داشت.

احتمال تحریم بریتانیا از سوی اتحادیه اروپا در صورت نقض  برگزیت - اسپوتنیک ایران
احتمال تحریم بریتانیا از سوی اتحادیه اروپا در صورت نقض برگزیت

با این وجود، حتی اکنون امکان حذف کامل "برگزیت سخت" غیرممکن است، این اتفاق می تواند در پایان سال بیفتد اگر که طرفین در مورد شرایط همکاری بیشتر در زمینه های مختلف به توافق نرسند و مدت زمان انتقالی را تمدید نکنند.

شایان ذکر است که بریتانیا قرار بود این اتحادیه را در 29 مارس 2019 ترک کند. اما به دلیل دشواری در تصویب توافق نامه شرایط "جدایی" در انگلیس و به منظور جلوگیری از یک "برگزیت سخت"، تاریخ خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به اجبار تا پاییز به تعویق انداختند. اما با این وجود، این کشور نتوانست به صورت تدریجی اتحادیه اروپا را ترک کند و  برگزیت تا 31 ژانویه به تعویق افتاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала