اردوغان به آمریکا: یا اف ـ 35 یا پول ما را پس دهید

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید اردوغان: سربازان ترکیه به ارتش سوریه حمله خواهند کرد
تهدید اردوغان: سربازان ترکیه به ارتش سوریه حمله خواهند کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آمریکا باید یا به ترکیه جنگنده های اف ـ 35 تحویل دهد یا بهای آنها را پس دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان هنگام بازگشت از سنگال در جمع خبرنگاران در هواپیما گفت: "آنها (ایالات متحده) یا هواپیما را به ما تحویل دهند و یا پول ما را پس دهند  و اگر یکی یا دیگری نباشد ، ما در جای دیگری خریداری کرده یا خودمان خواهیم ساخت".

تحویل سامانه های دفاع هوایی روسی اس400  به آنکارا که باعث ایجاد بحران در روابط بین ترکیه و آمریکا شد، از اواسط ماه ژوئیه آغاز شد. به گفته رئیس جمهور ترکیه ، اس 400 در آوریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد. واشنگتن خواستار امتناع آنکارا از این معامله در ازای به دریافت سامانه های آمریكایی پاتریوت است و تهدید می کند در غیر اینصورت فروش جدیدترین جنگنده های اف -35 به ترکیه را به تأخیر انداخته یا حتی این معامله را لغو خواهد کرد.  ایالات متحده همچنین تهدید می کند ترکیه را مطابق با CAATSA (قانون "مقابله با مخالفان آمریكا از طریق تحریم ها") مورد مجازات قرار دهد اما آنکارا تا به حال از عقب نشینی در برابر ایالات متحده خودداری کرده است.

جزیئات جدید توافق روسیه و ترکیه درباره سامانه موشکی اس 400 - اسپوتنیک ایران
جزئیات جدید توافق روسیه و ترکیه درباره سامانه موشکی اس 400

سامانه اس400 (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала