افشای نام 7 مأمور اطلاعاتی شوروی و روسیه

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoسرگی ناریشکین، رییس مجلس دوما روسیه
سرگی ناریشکین، رییس مجلس دوما روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، نام 7 مأمور اطلاعاتی مشهور شوروی و روسیه را فاش ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، نام 7 مأمور اطلاعاتی مشهور شوروی و روسیه را فاش ساخت.

یوری شوچنکو، قهرمان مردمی روسیه ، ویتالی نتیکسا و تامارا همسرش، یوگنی کیم قهرمان اتحاد شوروی، میخائیل واسنکوف، ولادیمیر لوخوف و ویتالی نویکین.

به گفته ناریشکین، این افراد سهم بزرگی در تأمین امنیت اتحاد شوروی و روسیه ایفا کردند. بیوگرافی آنها بتدریج منتشر خواهد شد.

واسنکوف در دهه 1970 برای مأموریت عازم اسپانیا شد که بعدا به عنوان شهروند اوروگوئه به پرو رفت. نام او خوآن خوسه لاسارو فونتس بود. پس از چند سال واسنکوف شهروندی پرو را بدست آورد و با خبرنگار پرویی ازدواج کرد و همراه او و پسرش به آمریکا رفت و در دانشگاه نیویورک در رشته فلسفه مشغول تحصیل شد و از تز خود دفاع کرد.

عشق و زندگی مامور اطلاعاتی شوروی در تهران   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عشق و زندگی مامور اطلاعاتی شوروی در تهران

در سال 1990 لقب قهرمان اتحاد شوروی به او تعلق گرفت. در ماه ژوئن سال 2010 در پی لو رفتن گروه  مأموران اطلاعاتی روسیه بازداشت شد. به نوشته روزنامه «ایندپندنت»، واسنکوف چنان عمیق در نقش خود فرو رفته بود که حتی زبان روسی را فراموش کرده بود.

دو مأمور اطلاعاتی نتیکسا و تامارا همسرش در «ک گ ب» خدمت می کردند که پس از فروپاشی اتحاد شوروی در سرویس اطلاعات خارجی باقی ماندند. آنها در خارج از کشور کار می کردند. ویتالی در دسامبر 2020 لقب قهرمان روسیه را دریافت کرد. جزئیات خدمت او در سازمان نامبرده فاش نشده است. او در سال 2011 در مسکو درگذشت.

در باره فعالیت یوگنی کیم، مأمور «ک گ ب» اطلاعات ناچیزی وجود دارد. در سال 1987 لقب قهرمان اتحاد شوروی را دریافت کرد و نوامبر 1998 در نتیجه یک سانحه رانندگی جان سپرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала