ویروس کرونا به ترکیه هم رسید؟

© Photo / 圖擷取自中國疾病預防控制中心اولین عکس نوع جدید ویروس کرونا
اولین عکس نوع جدید ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ترکیه 12 نفر به ظن ابتلا به «کروناویروس» بستری شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری « DHA»،10 شهروند چین که به ترکیه سفر کرده بودند و 2 شهروند ترکیه به ظن ابتلا به ویروس «کرونا» در بیمارستان بستری شده‌اند.

شهردار «کاپادوکیا»ی ترکیه اعلام کرد:«علایم این بیماری در یکی از گردشگران ظاهر شد و پزشکان به عنوان احتیاط 9 نفر دیگر را که در تماس با او بودند بعلاوه راننده و راهنمای گردشگری را بستری کردند.

آزمایش خون آنها را به وزارت بهداشت کشور ارسال کردند. تا دریافت نتیجه، گردشگران در یک بخش قرنطینه بیمارستان محلی قرار خواهند داشت».

ایرانی ها همچنان در صدر خرید ملک در ترکیه - اسپوتنیک ایران
ایرانی ها همچنان از مشتریان خرید ملک در ترکیه

 شیوع ویروس اگرچه ظاهراً از شهر ووهان چین بوده، اما به کشورهای دیگر نیز سرایت کرده است. از جمله ایالات متحده آمریکا مقام‌های دولتی تأیید کرده‌اند که پنجمین مورد ویروس رصد شده است. تمام این پنج تن افرادی هستند که اخیراً به شهر ووهان، استان هوبئی، سفر کرده بودند. البته نتیجه آزمایش صد شهروند دیگر هنوز مشخص نیست، و ممکن است شمار مبتلایان افزایش پیدا کند.

تا پایان روز دوشنبه، 27 ژانویه، تعداد تلفات جانی ویروس کرونا ، 106 نفر اعلام شد. بر اساس اطلاعات میسیون بهداشت ملی چین چهار هزار و 515 نفر دیگر نیز در این کشور مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه چین به 12 کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала