تکذیب شایعه ابتلا به کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان

© Sputnikسیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در جنوب استان سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با تکذیب شایعه ابتلای یک نفر به بیمار کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گفت که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در جنوب این استان گزارش نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد:«تاکنون هیچ موردی از ابتلا شهروندان منطقه بلوچستان و حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مشاهده و یا گزارش نشده است. طی هماهنگی صورت گرفته با مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت خوشبختانه آمادگی لازم جهت مواجهه، شناسایی و درمان بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و در این خصوص جای هیچ نگرانی وجود ندارد».

باکتری ها، قصد جان خاور میانه را دارند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
باکتری ها، قصد جان خاور میانه را دارند

تا پایان روز دوشنبه، 27 ژانویه، تعداد تلفات جانی ویروس کرونا ، 106 نفر اعلام شد. بر اساس اطلاعات میسیون بهداشت ملی چین چهار هزار و 515 نفر دیگر نیز در این کشور مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه چین به 12 کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала