ظریف، نژادپرستی را عامل فعال کردن مکانیسم ماشه دانست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف، نژادپرستی را عامل فعال کردن مکانیسم ماشه دانست
ظریف، نژادپرستی را عامل فعال کردن مکانیسم ماشه دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران از سه کشور اروپایی برجام( انگلیس، فرانسه و آلمان) در رابطه با راه اندازی سازوکار حل و فصل اختلاف انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از سه کشور اروپایی برجام( انگلیس، فرانسه و آلمان) در رابطه با راه اندازی سازوکار حل و فصل اختلاف انتقاد کرد.

ظریف در گفتگو با تلویزیون ایران اظهار داشت كه با توجه به "نقض مكرر آمریكا و اروپا، ایران حق ندارد ماده 36 این توافقنامه(ساز و كار حل اختلاف) را علیرغم چندین نامه كتبی به مقامات اروپایی اعمال كند."

وی گفت: "ما چنین نژادپرستی را قبول نمی کنیم". ظریف تصریح نکرد که چرا ایران از این حق برخوردار نیست و جزئیات نامه های کتبی در مورد برجام را ارائه نکرد.

ساختمان وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
بیانیه وزارت خارجه ایران در خصوص اظهارات ظریف

همچنین ظریف از دولت آمریکا به دلیل تهدید حمله به اماکن فرهنگی ایران انتقاد کرد و گفت:‌ وقیحانه ترین نمونه، اقدامات و اظهارات رئیس جمهور رژیم کنونی آمریکا است که مردم و فرهنگ ایرانی را تهدید کرده و ضمن نقض قواعد و اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله اصل منع تهدید یا توسل به زور، یاوه گویانه تهدید کرده است که «52 نقطه در ایران ... را که برخی از آنها از اهمیت بالایی برای ایران و فرهنگ ایرانی دارند، هدف قرار می‌دهیم...».

وی با تاکید بر اینکه افراطی گری، رنگ و مذهب و نژاد نمی شناسد، گفت: امروز در غرب با گسترش ناسیونالیزم افراطی و نژادپرستانه، شاهد نقش آفرینی روزافزون عوامفریبانی هستیم که بر خلاف تمامی قواعد حقوقی و اخلاقی، تمدن و فرهنگ بشری را به سخره گرفته، به ارزش‌های دینی و باورهای مذهبی میلیاردها انسان اهانت کرده و کتاب مقدس آنان را می‌سوزانند و در جهت ترویج نفرت و خشونت و جنگ افروزی از هیچ گفتار و رفتار و اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала