وقوع زمین لرزه شدید در شیراز

© AP Photo / Irwin Fedriansyahوقوع زمین لرزه شدید در شیراز
وقوع زمین لرزه شدید در شیراز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر ساعت 16:58 دقیقه روز دوشنبه، 7 بهمن در عمق 7 کیلومتری، در شهر خانه زنیان و به فاصله 41 کیلومتری شهر شیراز رخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، دقایقی قبل، زمین لرزه‌ای شدید، شهر شیراز را به شدت لرزاند. وقوع زمین لرزه شیراز که در ساختمان‌های مرتفع بیشتر احساس شد، بسیاری از شهروندان را خصوصا در خیابان‌های مرکزی این شهر به خیابان‌ها کشاند.

در این خصوص دکتر کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور گفت:" زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر ساعت 16:58 دقیقه امروز در عمق 7 کیلومتری، در شهر خانه زنیان و به فاصله 41 کیلومتری شهر شیراز رخ داد."


به گفته وی تیم های ارزیاب و واکنش سریع اورژانس برای بررسی میزان خسارات و خدمات رسانی به مصدومان احتمالی، به مناطق زلزله زده، اعزام شدند.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه:

بزرگی: 5.4، محل وقوع: استان فارس - حوالی خانه زنيان
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1398/11/07 16:58:26

طول جغرافیایی: 52.09، عرض جغرافیایی: 29.59
عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومترنزدیک‌ترین شهرها: 10 کیلومتری خانه زنيان (فارس)، 36 کیلومتری بالاده (فارس)،41 کیلومتری شيراز (فارس)   
نزدیکترین مراکز استان: 41 کیلومتری شيراز، 129 کیلومتری ياسوج.

در همین زمینه مدیریت بحران استان فارس نیز با اعلام اینکه در حال حاضر تیم‌های ارزیابی به محل اعزام شده‌اند، اعلام کرد: ‌گزارش‌های اولیه با توجه به این که کانون زلزله در خارج از محدوده شهری و مسکونی قرار داشته خسارتی به منازل وارد نشده است ولی با این وجود ارزیابی‌ها تا حصول نتیجه قطعی ادامه دارد.

همچنین برخی گزارش ها حاکی از آن است که مردم این شهر به بیرون از منازل ‌آمده و سقف و دیوار برخی از خانه‌های قدیمی نیز آسیب دیده است.

همچنین به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان فارس، مهدی خوبیار پس از زلزله ‌5.4 ریشتری ساعت 16:58 ‌امروز در خانه‌زنیان، بلافاصله 4 تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی اولیه به منطقه اعزام شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала