مسافران چینی هنگام ورود به ایران بررسی می شوند

© AP Photo / Dake Kangمسافران چینی هنگام ورود به ایران بررسی می شوند
مسافران چینی هنگام ورود به ایران بررسی می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران درباره نحوه چکاپ مسافران چینی هنگام ورود به کشور توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران نحوه بررسی مسافران پروازهای ورودی از چین به ایران را شرح داد و گفت: تمام مسافران ورودی به فرودگاه‌های بین‌المللی کشور از مبداء چین، تحت ارزیابی قرار می‌گیرند و تاکنون موردی از کروناویروس در کشور مشاهده نشده است. برای غربالگری ورودی مسافرین از دستگاه‌های تب سنج استفاده می‌شود. با توجه به علائم بیماری از جمله بیماری‌های تنفسی که بیشتر با تب، تنگی نفس و سرفه مشخص هستند، در بدو ورود مسافران ورودی از چین مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این فرودگاه مسافران گروه هدف، یعنی مسافران کشور چین که از طرف سازمان جهانی بهداشت به ما اعلام شده است، وارد می‌شوند، بنابراین هنگام ورود این مسافران با دستگاه‌هایی مثل تب سنج که یک دستگاه خیلی ساده برای غربالگری اولیه هست، چنانچه مسافری تب، سرفه و تنگی نفس داشته باشد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ورود مواد غذایی مسافران چینی به ایران ممنوع شد - اسپوتنیک ایران
ورود مواد غذایی مسافران چینی به ایران ممنوع شد

رئیسی افزود: خوشبختانه در کشور تاکنون هیچ گزارشی از بیماری کرونا ویروس نداشته‌ایم. اینکه افراد با علامت تب یا سرفه را تحت معاینه قرار می‌دهیم فقط به خاطر رعایت احتیاط است وگرنه وجود این علائم در فرد لزوما نشان‌دهنده کروناویروس نیست.

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، 56 نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوه این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала