حماس و فتح برای مقابله با معامله قرن همکاری می کنند

© AFP 2023 / Said Khatibحماس و فتح برای مقابله با معامله قرن همکاری می کنند
حماس و فتح برای مقابله با معامله قرن همکاری می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین از آمادگی این تشکل برای برگزاری نشست فوری با جنبش فتح و دیگر گروه های فلسطینی برای بررسی های راهکار های مقابله با طرح آمریکایی معامله قرن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، هنیه در قالب بیانیه حماس تاکید کرد که ما برای برگزاری نشست فوری با جنبش فتح و دیگر گروه های فلسطین در قاهره برای دستیابی به راهبردی مشترک برای مقابله با معامله قرن و دفاع از فلسطین، آمادگی کامل داریم.

پرچم فلسطین - اسپوتنیک ایران
تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید به خروج از پیمان اسلو کرد

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه برگزاری این نشست می تواند به اتحاد گروه های فلسطینی برای مقابله با طرح های دشمن منجر شود بر مخالفت صریح حماس با طرح آمریکایی معامله قرن تاکید کرد.

وی موضوع فلسطین را مساله امت اسلامی خواند که غیرقابل چانه زنی است.

اسامه القواسمی سخنگوی جنبش فتح نیز روز گذشته (شنبه) در واکنش به طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" که قرار است بزودی از سوی دونالد ترامپ اعلام شود، با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد: آمریکا و اسرائیل مالک فلسطین نیستند تا سرنوشت مردمش را تعیین کنند.

القواسمی افزود: طرح ادعایی کاخ سفید در خدمت منافع نتانیاهو در انتخابات مارس آینده است.

پیشتر "صائب عریقات" از مذاکره ‌کنندگان ارشد فلسطینی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که سازمان آزادی بخش فلسطین برای مقابله با طرح معامله قرن "حق خروج از توافق موقت" که بخش مهمی از پیمان اسلو است، را برای خود محفوظ می‌ داند.

تشکیلات خودگردان فلسطین راهبردی را برای حرکت در سه زمینه از جمله "مراجعه به شورای امنیت و دیوان بین المللی لاهه"، "کارآمدسازی تمام اشکال مقاومت مردمی و متوقف کردن توافقنامه‌ های امنیتی و سیاسی با اسرائیل" و "تحریم فراگیر اسرائیل" را برای مقابله با طرح معامله قرن ارائه کرده است.

طرح معامله قرن که توسط دولت آمریکا ارائه شده است، شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌ های موجود در کرانه باختری به اسرائیل و نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

قرار است ترامپ روز سه‌ شنبه پیش از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل و بنی گانتز رهبر حزب آبی‌ سفید این کشور، از طرح یاد شده رونمایی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала