آمریکا چهار سال فرصت خواهد داد تا "معامله قرن" آماده اجرا شود

© REUTERS / Kevin Lamarqueدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دوره آماده سازی برای اجرای "معامله قرن" چهار سال به طول می انجامد و در این دوره درها "برای فلسطین" باز خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ادیوت آهارونوت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، اعلام خواهد كرد كه دوره آماده سازی برای اجرای "معامله قرن" چهار سال به طول می انجامد و در این دوره درها "برای فلسطین" باز خواهند شد.

ترامپ از معامله قرن رونمایی می‌کند - اسپوتنیک ایران
ترامپ از معامله قرن رونمایی می‌کند

پیشتر، ترامپ گفته بود كه وی قبل از دیدار با نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، كه قرار است در تاریخ 28 ژانویه برگزار شود، طرح صلح خاورمیانه را اعلام خواهد كرد.

مایک پنس معاون رئيس جمهور آمریكا، روز پنجشنبه اظهار داشت كه وی هفته آینده نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت كرده است تا در مورد مسائل منطقه، از جمله "راه های دستیابی به صلح" بحث كنند. پنس افزود که وی همچنین بنی گانز رهبر جبهه مخالفان کاخول-لاوان را دعوت کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، قصد دارد مهلتی چهارساله را برای آماده سازی اجرای "معامله قرن" دهد، تا درها بر روی فلسطینی هایی كه همچنان از این برنامه سرباز میزنند باز باشد.

براساس این نشریه، در این دوره، اسرائیل قادر خواهد بود در چارچوب پروژه های موجود در شهرک های یهودی مسکن ایجاد کند، اما قادر نخواهد بود "از مرزهای فعلی خود فراتر رود.

"معامله قرن" یک طرح حل و فصل مشکل فلسطین و اسرائیل است که توسط دولت فعلی ایالات متحده تهیه شده است. انتشار این سند به دلایل مختلف مکررا به تأخیر افتاده است.

واشنگتن از حدود سه سال پیش اقدام به ایجاد طرح صلح كرد. این تلاشها توسط مشاور ترامپ جارد كوشنر و دستیار رهبر آمریكا جیسون گرینبلات انجام شد. رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که در این طرح جدید اقتصاد و سرمایه گذاری متمرکز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала